Joy Division - The Complete BBC Recordings (2000)

Label: Strange Fruit

1. Exercise One (2:32)
  2. Insight (3:54)
  3. She's Lost Control (4:11)
  4. Transmission (3:59)
  5. Love Will Tear Us Apart (3:25)
  6. 24 Hours (4:10)
  7. Colony (4:05)
  8. Sound of Music (4:27)
  9. Transmission (3:18)
  10. She's Lost Control (3:45)
  11. Interview (3:32)
Dit zijn toch gewoon de 3 Peel Sessions van JD?

avatar van Nanne
zo nu hebben we de juiste titel met het juiste plaatje met juiste plaatje, die horen bij de tracklist.

tezamen met closer het mooiste van joy division ...

JD technisch een beperkte band ? Las ik ergens op dit forum .. Pfff die ritme sectie is live ontzettend strak ..

Luister maar eens naar Love Will tear us apart .. Geweldige drummer ...

herman schreef:
Dit zijn toch gewoon de 3 Peel Sessions van JD?

Het zijn volgens mij de complete Peel Sessions.

Kan toch zijn dat er ook andere BBC-opnamen zijn dan Peel Sessions? Vandaar mijn vraag.

perfume
Ik heb het even nagelezen op het hoesje.Nummer 1t/m8 zijn opgenomen voor de John Peel Show. 9 en10 live voor Something Else. Nummer 11 voor Radio One.

Ok, dan moet ik hem toch maar kopen... Ik heb wel 2 losse Peel Sessions (van die grijze CD-singles die je nooit meer ziet), maar dat is het dan ook wel.

perfume
Ik kan je deze aanbevelen.Geeft voor mij de rauwe versie van JD goed weer. Geweldige kwaliteit. Alleen jammer van dat interview.

Trouwens bewaar die grijze cd singels maar goed. Worden vast nog eens een collectors item!

Harald
Die cd singles zijn al collctors items en deze cd die al lang niet meer in de handel is trouwens ook. Wordt tijd voor een re-release.

avatar van VanDeGriend
Volgens mij is deze cd integraal CD2 van de verguisde "Best Of "cd uit 2008. Aangezien deze inderdaad niet meer te krijgen is, verhoogt dat het bestaanrecht van die release behoorlijk.

Dit is nl CD2 van die Best Of

14. Exercice One (John Peel Show 31 Jan 79)
15. Insight (John Peel Show 31 Jan 79)
16. She's Lost Control (John Peel Show 31 Jan 79)
17. Transmission (John Peel Show 31 Jan 79)
18. Love Will Tear Us Apart (John Peel Show 26 Nov 79)
19. Twenty Four Hours (John Peel Show 26 Nov 79)
20. Colony (John Peel Show 26 Nov 79)
21. Sound of Music (John Peel Show 26 Nov 79)
22. Transmission (Recorded Live for Something Else 4 Sept 79)
23. She's Lost Control (Recorded Live for Something Else 4 Sept 79)
24. Ian Curtis and Stephen Morris Interviewed by Richard Skinner

avatar van Chameleon Day
Een berichtje dat ik plaatste bij de 'Peel Sessions' past hier ook wel, dus huplakee....copy paste:

Hier hoor je Joy Division zoals ze klinken zonder de aanwezigheid van het "vijfde bandlid" Martin Hannet. Minder atmosferisch, maar ongepolijst en rauw. Een beetje onbeholpen zelfs. Waar Hannet op de studio-albums de gitaarpartijen vaak op de achtergrond plaatste en meer ruimtelijk liet klinken, staan ze hier meer op de voorgrond. In nummers als 'Excercise One', '24 Hours' en 'Colony' heeft dat een sterk beklemmend effect. Je kunt ook goed horen hoe eenvoudig de muziek eigenlijk is, maar o zo effectief wat betreft het overbrengen van emotie.

Ik vind 'She's lost control' in zijn naakte versie zoals je hem hier hoort ronduit matig. Eigenlijk gewoon een zwak nummer (dat iedereen die een beetje een (bas)gitaar kan vasthouden in 10 minuten kan leren spelen). De versie op 'Unknown Pleasures' is daarentegen fenomenaal. Een mooi voorbeeld van wat een goede productie allemaal niet vermag.

De versie van 'Colony' is prachtig. Veel beter dan die op 'Closer'. Op 'Closer' klinkt het allemaal een beetje mat. De versie hier is veel beklemmender, met een subtiele donkere synth op de achtergrond en venijnige krassende gitaren op de voorgrond. Het wordt ook een beetje lijzig gespeeld, wat ik veel beter bij het nummer vind passen dan de wat snellere versie op 'Closer'.

avatar van azra
Sound of Music; wat een prachtnummer zeg. Die mag van mij ook op Closer of UP staan. Ik vind het een prachtige cd, maar er staan te weinig nummers op om hem een 5 te geven, omdat er 2 maal 2 dezelfde nummers opstaan maakt het duidelijk dat eentje er echt boven uit springt dus geeft meteen een zwaktepunt weer. Het interview hoefde er ook niet bij van mij. Maar prachtige muziek!!
4 ****