Kayak - The Anniversary Box 1973 - 2008 (2008)

Label: SMH

1. See See the Sun (4:12)
  2. Lovely Luna (8:21)
  3. They Get to Know Me (9:19)
  4. Mountain Too Rough (3:58)
  5. If This Is Your Welcome (4:56)
  6. Life of Gold (3:26)
  7. Still My Heart Cries for You (4:34)
  8. Relics from a Distant Age (4:57)
  9. Daughter or Son (3:40)
  10. Phantom of the Night (5:07)
  11. Daphne (5:12)
  12. Anne (4:22)
  13. Lost Blue of Chartres (3:29)
  14. Love's Aglow (6:04)
  15. Frozen Flame (6:36)
  16. Forever (4:41)
  17. Icarus (8:25)
  18. Tradition (8:00)
  19. Avalon (3:46)
  20. The Last Battle (8:14)
  21. Friend of the Stars (4:21)
  22. When Hearts Grow Cold (4:15)
  23. Broken White (4:26)
  24. Cried for Love (3:24)
  25. Love Lies (3:43)
  26. Never Before (3:41)
  27. Dear Lover (4:17)
  28. Alienation [Live in Paradiso] (4:02)
  29. Time Stand Still [Live in Paradiso] (3:16)
  30. Man in the Cocoon [Live in Paradiso] (2:56)
  31. Merlin [Live in Paradiso] (7:20)
  32. When the Seer Looks Away [Live in Paradiso] (4:09)
  33. Niniane [Live in Paradiso] (6:04)
  34. Freezing [Live in Paradiso] (3:54)
  35. Sad State of Affairs [Live in Paradiso] (4:10)
  36. Medea [Live in Paradiso] (3:32)
  37. Behold the Firelight [Live in Paradiso] (2:16)
  38. Hold Me Forever [Live in Paradiso] (4:19)
  39. Only You and I Know [Live in Paradiso] (3:17)
  40. Where Do We Go from Here [Live in Paradiso] (4:17)
  41. Medley Lyrics: Wintertime / Mammoth / See See the Sun [Live in Paradiso]]]]]]] [Live in Paradiso] (5:30)
  42. Irene [Live in Paradiso] (3:05)
  43. Close to the Fire [Live in Paradiso] (6:23)
  44. Undecided [Live in Paradiso] (3:51)
  45. Coming Up for Air [Live in Paradiso] (5:56)
  46. Celestial Science [Live in Paradiso] (3:56)
  47. Pagan's Paradise [Live in Paradiso] (4:45)
  48. Settle Down [Live in Paradiso] (4:13)
  49. Flying Squadron [Live in Paradiso] (4:21)
  50. Act of Despair [Live in Paradiso] (4:04)
  51. Starlight Dancer [Live in Paradiso] (5:06)
  52. Chance for a Lifetime [Live in Paradiso] (4:18)
  53. Sad to Say Farewell [Live in Paradiso] (4:20)
  54. Selfmade Castle [Live in Paradiso] (3:27)
  55. Ruthless Queen [Live in Paradiso] (5:05)
avatar van Bluebird
De ''oudjes'' doen het zondermeer nog uitstekend. De 35ste verjaardag van Neerlands enige symforockgroep van betekenis door de jaren heen en ze gaan vrolijk door. Voor april volgend jaar staat er alweer een nieuw studioalbum gepland. De afsluiting van de ''35th Anniversary Tour'' in Paradiso is hier vastgelegd op 2 cd's en 1 dvd met daarbij in de 5-disc box tevens 2 cd's met de ''Fan's Choice'' plus 4 nooit eerder uitgebrachte bonustracks. De keuze van iedereen die van elk officiëel Kayakalbum 1 favo track heeft ingezonden waarmee deze compilatie kon worden samengesteld.

avatar van Bluebird
In tegenstelling tot wat eerder is bekend gemaakt verschijnt het nieuwe album niet in april maar volgens recente berichtgeving komend najaar pas. De fans moeten het voorlopig met deze vette box doen.

avatar van Doefie
Schitterende registratie van een al even schitterend optreden. Gehele band in topvorm, ontspannen presentatie. Hulde! De "Fans Choice" CD bevat weinig nieuws, m.u.v. "Dear Lover". Kayak peddelt rustig voort, met nieuw album en bijbehorende tour in de herfst van 2009!

avatar van Bluebird
Cried for Love, Love Lies en Never Before zijn eveneens ''nieuw''... Outtakes van Close To The Fire en Night Vision als ik het wel heb.

avatar van Doefie
De drie nummers die Bluebird noemt, zijn inderdaad nieuw voor Nederland. Het waren bonustracks op Japanse persingen. "Dear Lover" is het enige nummer dat totaal onbekend is.

avatar van snarf349
Ik volg Kayak al vanaf de eerste lp en de nummers op cd kunnen me gestolen worden (zijn zo`n beetje allemaal in m`n bezit), maar de dvd van het concert is een welkome aanvulling. Goede registratie.

avatar van Bluebird
Er is ook een 3-disc versie met het concert op 2 cd's en 1 dvd. Wellicht een betere keuze als je behalve de Fan's Choice ook de 4 bonustracks kunt missen die overigens matig zijn.

Het nieuwe dubbelalbum ''Letters From Utopia'' verschijnt nu naar verwachting begin volgende maand met in het najaar de (voorlopige?) afscheidstoernee.

avatar van ChrisX
Bluebird schreef:

Maar het probleem is dat de dvd in die simpele versie de ingekorte, Fabchannel set is en NIET het hele concert.

avatar van Bluebird
Ja dat klopt, en wat ontbreekt is voor de liefhebbers zeker de moeite waard. Toch nog blij met de box want ik had aanvankelijk ook de 3-disc editie willen hebben. Op de cd's staat wel het hele concert.

avatar van The_CrY
Leuke boxset, maar er hangen wat draadjes aan.

Positief:
- De eerste Kayak compilatie die wat mij betreft goed is.
- Voor mij vier nieuwe nummers die zeker wel leuk zijn.
- Kayak bestaat 35 jaar, joepie!
- Modern Kayak op DVD live! De band is live geweldig.

Negatief:
- De live CDs zijn zodanig ge-edit dat alle conversaties met het publiek weg zijn. Ik hoopte dat ze de fout van Chance for a LIVEtime niet zouden herhalen, maar helaas. Op deze manier is het nog wel leuk om de liedjes te horen, maar de live-sfeer is verminderd.
- Live is de band dan wel geweldig, maar frontman Edward Reekers kijkt regelrecht de camera in... Bij een 'normaal' concert kijkt hij ook nooit het publiek in, in tegenstelling tot de rest van de band, en dit vind ik slecht voor een ervaren frontman.

Verder is de box een zeer leuk verzamelitem

avatar van ChrisX
The_CrY schreef:

Negatief:

Ik ben juist heel blij mee dat ze dat soort 'momenten' er uit hebben geknipt omdat ik me daar bij herhaaldelijke beluistering vaak meer en meer aan ga storen. Daarnaast is het zo dat je vaak eigenlijk niet goed mee krijgt, bij grappige situaties, wat er gebeurd. Niks is bijv. irritanter dan om publiek op een live-plaat te horen lachen om iets, terwijl je het niet kan zien. Bij een dvd vind het wel weer wat anders, daar zie ik wel graag dat ze het er allemaal in laten zitten.

avatar van The_CrY
Toch vind ik hele simpele toespraakjes zoals "Nu komt Cindy's verhaal over the Man in the Cocoon" enigszins verplicht op een live-CD. Je hebt wel deels gelijk vind ik: grapjes zijn voor de DVD (tenzij het woord grappen zijn). Ook het gewoon fatsoenlijk aankondigen van de nummers vind ik gewoon fijn en geeft toch meer de indruk dat we naar een live-plaat luisteren en niet Eyewitness Part II.

Ben al vanaf het begin fan van Kayak. Mijn favoriete CD is The Last Encore maar ook het latere werk bevat veel goeds. De Live registratie op DVD is heel fraai. Wat een geweldige zangeres die Cindy Oudshoorn!

De livedvd is inderdaad om te smullen . Perfecte registratie . Reekers en Cindy Oudshoorn helemaal top , net als de hele band .

avatar van kareltjemusic
Heb het gevoel dat Kayak nu pas door het grote publiek wordt gewaardeerd.

Maar nogmaals een schitterend album, vooral de live tracks zijn om van te smullen

avatar van musicborst
Mijn versie van dit magistrale doosje heeft 55 tracks! "Close to the fire-live" tussen "Irene-live" en "Undecided-live"....

avatar van Bluebird
De mijne ook hoor. Staat er hier gewoon niet bij dus.