Metaform - Standing on the Shoulders of Giants (2008)

Hip-Hop / Electronic
Label: Just

1. Rock It Number Nine (1:21)
  2. Urban Velvet (2:13)
  3. Brick and Mortar (3:14)
  4. Sunday (3:58)
  5. The Telephone (0:56)
  6. Heaven Can Wait (3:17)
  7. Let Your Hair Down Girl (1:43)
  8. Lonely Boy (2:26)
  9. As If in a Dream (1:13)
  10. Crush (2:51)
  11. Barbie Doll (2:10)
  12. Lamenting Break (1:23)
  13. Bubble Gum (2:16)
  14. PCH (3:52)
  15. Demo Submission (0:27)
  16. Deep Concentration (2:05)
  17. The Secret (2:32)
  18. I Feel Good (4:03)
  19. Love & Loss (3:28)
avatar van Osiris Apis
Goed album met downtempo hiphop beats. Vergelijk met Emancipator, Wax Tailor, Quantic etc.

Crush bevat dezelfde sample als een beat van MF Doom.

Leuk album inderdaad. Zit wat mij betreft ook net op de 4 sterren. Het mist jammer genoeg wat echte hoogtepunten, maar het luistert toch zeer prettig weg.

avatar van J.M.
Osiris Apis schreef:

Crush bevat dezelfde sample als een beat van MF Doom.

Hoor wel meerdere bekende samples uit hiphopnummers, altijd wel leuk om dat te horen . Zelf herkende ik ook een sample die ik eens wou gebruiken. Precies dezelfde, en op bijna precies dezelfde manier uit het nummer gehaald, ik kon hem alleen niet goed gebruiken, Metaform lukte het wel aardig .

avatar van T.A.
Hebben dit album en dit album een connectie met elkaar? Of is het een common engels gezegde?

avatar van -SprayIt-
Osiris Apis schreef:

Crush bevat dezelfde sample als een beat van MF Doom.

Ik hoor de beat van Pretty Lights, ook wel door Avicci gebruikt erin.

Leuk album, te weinig samenhang om een echte topper te zijn, maar heel chill om op de vrije avond op te zetten. Ik vind Emancipator en Wax Tailor wel echt van een andere orde, namelijk een stuk beter.