Adrianne - For Adeline (1998)

1 stem

Folk / Pop
Label: Pivotme

1. Adeline (3:25)
  2. Still Wish You'd Come Around (4:27)
  3. Marie (4:09)
  4. New Kind of Cool (3:53)
  5. Destiny (3:08)
  6. Not Me (3:13)
  7. Scriptures (3:21)
  8. Smiling Still Frame (3:17)
  9. 1492 (3:04)
  10. Say Em Strong (4:23)
  11. Untitled (3:45)
avatar van L_T_B
Vreemd genoeg zijn er op de site van Amazon enkel overenthousiaste recensies te lezen over dit album. Deze mening deel ik niet helemaal. Vooral de stem van Adrianne staat me erg tegen. Waar ik het "valse" stemgeluid van Jeff Mangum (Neutral Milk Hotel) wel aangenaam in het gehoor vind liggen, daar doet deze enigszins vergelijkbare "valsheid" van Adrianne me weinig tot niks. Ook de nummers zijn voor mij inwisselbare anti-folk deuntjes die bij tijd en wijle wel iets weg hebben van het werk van Ani DiFranco.

In Amerika is Adrianne echter al overladen met prijzen. Zo won ze de USA Songwriting Competition met het nummer "Say 'Em Strong" en de Boston Music Award voor Best New Singer-Songwriter. Tevens was ze finalist in de Boston's Lililth Fair Competition. Adrianne is inderdaad een artieste die zich prima staande weet te houden tussen de vele Lilith Fair-zangeressen, maar ze weet mij als mannelijke - wellicht zit het daar in - luisteraar niet te pakken.