Undeclinable Ambuscade - One for the Money (1998)

Punk
Label: Epitaph

1. Since '92 (0:58)
  2. Trapped (3:14)
  3. Chatterbox (2:34)
  4. Car Race (3:12)
  5. Throw Away Society (2:03)

met Oscar Holleman

10. Your Hands (1:34)
  11. Bully Proof (2:58)
  12. Vagabond (3:16)
  13. We Supply (2:59)
  14. History Forgot About Me (3:04)
jammer van de waardeloze teksten..
voor de rest is het een prima album.

Waardeloze texten? Dat vindt ik nog best meevallen hoor. Toen ik voor het eerst de text van "7 Years" beluisterde viel het me juist op hoe herkenbaar die text voor mij was. Valt prima mee te identificeren dus
Muziek is goed, lekker up-tempo zonder te vervallen in hard gerag en gekrijs. Schoolvoorbeeld van muzikale punk!

Dit is 1 van de beste albums van Nederlandse makelij. Sowieso de beste van Undeclinable al bestaan ze nog steeds en komen ze met nieuw werk met een nieuwe zanger, dit album overtreffen lijkt me niet mogelijk.
Melodieuze punk op topsnelheid....elke keer als ik deze cd draai word ik vrolijk.
Dan mogen de teksten niet van een al te intellectueel niveau zijn, maar de muziek zit goed in elkaar en de nummers vloeien lekker in elkaar over.
Ik heb een aantal keren met ze gespeeld en live staan ze ook zekers hun mannetje. Erg aardige jongens BTW.
Een klassieker voor het punkgenre: 5 punten

avatar van kevinhuisman1984
Heerlijk stukje jeugdsentiment met een aantal knallers. Samen met Their Greatest Adventures het beste werk van dit leuke Nederlandse bandje.
Hoogtepunten wat mij betreft: Trapped, 7 Years.

avatar van Shelter
same here jeugdsentiment... vond het altijd een van de betere punk bands van Nederland en zelfs Europa. Teksten zijn bij Punk nooit echt bijzonder maar het geluid is echt lekker.
7 Years vind ik 1 van hun beste nummers overigens. 3,5*

avatar van beachlicious
7 Years is een klassieker wat betreft punkrockanthems van de jaren 90! De tekst leek mij destijds ook op het lijf geschreven en vast herkenbaar bij wel meer mensen.