India.Arie - Testimony: Vol. 2, Love & Politics (2009)

Soul

3. Ghetto (3:13)
  4. Chocolate High (4:44)

met Musiq Soulchild

5. He Heals Me (4:59)
  6. Interlude: Grains (0:55)
  7. Pearls (4:23)

met Dobet Gnahoré

8. River Rise (3:57)
  9. Yellow (2:56)

met Terrell Carter

10. Better Way (3:30)

met Keb' Mo'

11. Interlude: Grains (1:06)
  12. Long Goodbye (4:05)
  13. Psalms 23 (5:15)

met MC Lyte

14. The Cure (4:41)

met Sezen Aksu

15. Outro: Grains (0:33)
  16. A Beautiful Day * (3:51)
avatar van Pooiertje
Een nieuwe?
Is deze al gelekt?

Sterker nog, hij ligt al in de winkel..

avatar van Reijersen
Zowaar een keer de andere weg

Oh ja ! 2/10/2009 is natuurlijk 10 februari (en niet 2 oktober)

avatar van Reijersen
Inmiddels binnen, morgen zal ik vast een aantal impressies opschrijven

avatar van IntoMusic
Ik moest volume nog kopen en nu zie ik ook nog eens dat er een 2e deel uit is. Beide maar gelijk besteld en ben zeer benieuwd. Review komt later... Ik blijf het trouwens een mooie meid vinden...

Interessant.
Ik heb eigenlijk alleen de eerste twee platen en een dvd waar ze in brazilie rondhuppelt.

Ze is (los van de muziek) in mijn ogen toch wel de mooiste en meest sexy zwarte vrouw op dit moment.

Muziek kan nog wel eens saai zijn (vind ik).
Deze en het voorgaande album heb ik niet en zal ik dan toch maar eens aan gaan.

avatar van Reijersen
Het is duidelijk. India.Arie is weer eens terug met een nieuw album en ze heeft ons weer veel te vertellen.
De titel Love & Politics zie je herkenbaar terug in de songs. Eigenlijk kan je elk nummer wel in één van deze twee onderwerpen stoppen.

India.Arie, de uitvindster van de acoustic soul (zo was immers de titlel van haar 1e album), brengt ons het bekende recept. Gitaar- en pianoriedeltjes ondersteunt door treffende en catchy producties. En soms gewoon elkker acoustic met alleen maar gitaar.
Daar komt dan nog de warme stem van India bij en je hebt een geslaagd concept waar ik alleen maar keihard "ja" tegen kan zeggen.

De 4 interludes/Grains gaan over God's creatie van de mens. Iets waar India.Arie altijd veel meedoet in haar albums. En dan de songs, onderverdeeld in de 2 thema's

- 'Therapy' = Love:
Catchy en erg herkenbaar R&B-achtig Arie nummer. Klinkt gewoon erg lekker en catchy. Blijft lekker in het hoofdje zitten. Tekstueel spitsvondig

- 'Psalms 23' = Love
Tsja, de titel zegt het al. Wederom bezingt India haar liefde voor de Heavenly Father. Ach ja, het hoort een beetje bij haar. Niet het beste nummer van dit album, maar zeker boven de middelmaat. Wel leuk om de spreuken door het nummer heen te horen.

- 'Chocolate High' = Love
Dit is eigenlijk een mierzoete love-ballad met Musiq Soulchild, maar daardoor niet minder lekker. De stemmen van India en Musiq passen bijzonder goed bij elkaar. Het refrein blijft meteen lekker hangen. Goede song zeg!

- 'He Heals Me' = Love (of God)
Zoals bij haar andere 3 albums bespreekt India.Arie ook hier weer veel de liefde voor God die zijj zeker met zich meedraagt. In 'He Heals Me' bezingt ze de positieve vibe die God haar als persoon geeft.
Muzikaal erg minimalistisch mooi gehouden nummer, hierdoor komen de prachtige vocalen van India erg goed tot haar recht in deze gospelballad.

- 'Pearls' = Politics
Herkenbaar gitaarriedeltje en mooie Afrikaanse invloeden geven dit nummer gestalte.
Erg mooi nummer die een soort aanklacht tegen de politiek is. Ze doen niks terwijl er zoveel te doen is, aldus India in haar teksten.
Zonder twijfel één van de betere nummers van dit album.

- 'River RIse' = Love (for God)
Wederom een gospelballad van de hand van India.Arie. Wederom mooi klein gehouden. God neemt al haar twijfels weg, aldus India.

- 'Yellow' = Love
Grappige tekstuele metaforen in de dit nummer. Zolang haar geliefde bij haar is ziet ze mooie vrolijke kleuren. Is hij weg dan wordt alles grauw.
Misschien wel het meest catchy nummer van dit album. Swing-a-long.

- 'Better Way' = Politiek
India goes electrische gitaar. Ja dat horen niet vaak. India goes funky. Er lekker nummer zeg! Vooral omdat het zo'n verrassende muzikale keuze is. Topsong!

- 'Long Goodbye' = Love
Misschien wel het mooiste nummer van het album. Bijzonder breekbaar en klein nummer. De vocalen van India dragen dit nummer. Heerlijke song wederom.

- 'Ghetto' = Politics
India.Arie beschouwt in elk land als een ghetto. Want misstanden en verschillen in levensstandaarden vinden we overal. Iets dat India.Arie in dit meeslepende nummer graag aan wil kaarten.

- 'The Cure' = Love
Een dedication song. Het gaat om de haat die mensen zo in zich dragen. En dat het enige medicijn voor deze haat de liefde is. Mooi sfeervol nummer.

- 'A Beautiful Day (bonus track)'
Typisch India.Arie nummer. Treffende productie met het gitaartje. Meeslepend gezongen. Ja, het is een mooie afsluiter van een mooi album.

India.Arie weet dus ook met haar 4e album te overtuigen. Muzikaal gezien misschien niet zo verrassend (op één nummer na). Maar wel erg goed uitgevoerd. En de warme stem van India neemt je simpelweg altijd makkelijk mee naar betere oorden.

Thanx voor de review.
Nu wil ik het helemaal aanschaffen.
Lekker voor de broeierige zomerdagen.

avatar van IntoMusic
Hahaha Kingsnake, volgens mij zitten we qua benadering van India.Arie's muziek en vrouwelijke verschijning geheel op 1 lijn...
Volume 1 is onderweg en 2 in bestelling

IntoMusic schreef:
Volume 1 is onderweg en 2 in bestelling

ja.

Vooral die dvd, dat ze in Bahia rondhuppelt, gaat mn hart sneller kloppen.
En dat terwijl al die plasticke r&b artiesten zo'n hun best doen geil te doen, is zo'n pure dame als India honderd keer meer sexy.

Relax
Bestaat er hedendaags nog soul ja?

Kingsnake
Is dit geen goede soul dan?!?

Relax schreef:
Bestaat er hedendaags nog soul ja?

zeker wel!

avatar van Rhythm & Poetry
Ben blij dat ik toch maar een keer een volwaardig album van India.Arie heb beluisterd. Ik heb weliswaar als hobby atheïst niet zo heel veel met de terugkerende thematiek maar haar ‘goddelijke’ stem zorgt ervoor dat ik toch iets erg plezierigs heb om naar te luisteren. De onderwerpen en teksten spreken mij dus voor een groot deel niet aan maar haar stem wel. Daarnaast vind ik het productioneel ook nog eens voortreffelijk, zowel akoestisch als de wat meer stevige producties. Na een keer dit album beluisterd te hebben kom ik nog niet met een stem, maar mijn voorspelling is dat dit minimaal een ruime voldoende gaat worden.

tuktak
hele goede plaat weer idd van india.arie. ook zeker niet spannend in de zin van een geheel vernieuwende india.arie, maar who cares, in deze tijden van muzikale subversie.

avatar van joyce19791
Yes, nieuw materiaal van India
Eindelijk is ie er dan
Eerste luisterbeurt bevalt goed.

Ik heb deze nog in bestelling, maar dan met 2 Bonustracks:
- A Beautiful Day
- Beautiful Flower

Voor de echte fans dus misschien interessant om hierop te letten

Die 2e hier live: klik

En die jij besteld hebt is de UK versie.

Berichten omtrent 0,5*-stem verwijderd en user geband vanwege zoveelste geval van stemfraude.

avatar van HungUp
héérlijke cd weer van india.arie. je merkt goed dat mevrouw de wereld over is geweest en daar over heeft geschreven, maar vooral ook wat apartere instrumenten heeft gekozen. het is zeker niet een te vernieuwende india.arie, maar er zitten hele fijne suprises tussen.
prachtig album met als hoogtepunt voor mij Long Goodbye!

avatar van joyce19791
Naar mijn mening het meest commerciele/hitgevoelige geluid van India.Arie tot nu toe, maar wat klinkt het toch weer heerlijk.
Wat mij ook opvalt is de geweldige stem van Musiq Soulchild (die mee doet op Chocolat High). Ik had nog nooit van deze man gehoord, maar ben nu al gek op die stem.
Zijn zijn albums de moeite waard?

@Yasper: Wat een k** opmerking over huisvrouwen.

avatar van IntoMusic
inderdaad wat een opmerking "Oprah Winfrey-huisvrouwen". Achja, om die definitie te kennen heeft Yasper waarschijnlijk veel naar Oprah gekeken en geen reet verstand van muziek (ja van wazige rapmuziek misschien nog wel).
Anyway, ga het album vandaag in de auto beluisteren en kom nog met een beoordeling...

avatar van Reijersen
Beetje onzinnig om op deze manier op yasper te reageren. Dat is toch gewoon zijn mening!

Ik zak zelf met een halfje. Het weet met toch wat minder te pakken als haar voorgaande, vooral de eerste 2, albums.

@ Joyce19791: Ja, de albums van Musiq Soulchild zijn zeker de moeite waard (vooral de eerste 2)

Nu enkele keren aangehoord.
En gewoon weer ongekend lekker, wat we van haar mogen verwachten.

Kan wel eens de lente-plaat worden, moet het wel beter weer worden!

avatar van kemm
Wederom een verdienstelijke plaat van India.Arie, met hier en daar een uitschieter. Al schieten die uitschieters hier minder hoog uit dan bij de andere albums.

Waar ik me bij dit album erg aan stoor is het afgrijselijke artwork: die cover, de lettertypes (4 verschillende op de hoes alleen al, allemaal om ter lelijkst), de foto's, de styling (India in een leren pakje?! Of die black&white-outfit op de nietjespagina, voor wie een fysiek exemplaar heeft), de kleuren, het gephotoshop. Om het in Smiley te zeggen: . Jammer, want India.Arie is een mooie vrouw die mooie muziek maakt. En over die muziek gaat het natuurlijk op deze site, maar het oog wil ook wat (zeker als je zoveel meer betaald dan voor een download).