Loli Ripe - Little Sweet Dolores (2007)

1 stem

14. All I Wanna Do Is Touch Your Power Points
  15. Choose Life
avatar van MDV
MDV
Loli Ripe is een gestoorde Japanse pedofiel die de hele dag alleen maar op chansites zit en tamelijk aparte happy hardcore achtige muziek maakt, zelf noemt hij het trouwens lolicore. Waarschijnlijk is de hele identiteit van deze internet-DJ maar een verzinsel maar laten we het spelletje maar meespelen.

Op Sweet Little Dolores doet Loli Ripe waar hij goed in is, namelijk schuine teksten en geluidjes over keiharde beats gooien. In nummers als Be My Pet! en Fossilized Shit Maggot Inferno werkt het concept echt geweldig maar hoe ziek en kort het ook is, dit album is vooral heel veel van hetzelfde, al lijkt het meer dan het is. Hier komt bij dat het hippety-hoppety nummer 'The Gay 90's' eigenlijk totaal niet bij de rest hoort en een beetje roet in het eten gooit. Ook al die filler had van mij niet gehoeven, of beter gezegd: de nummers die als filler zijn geëindigd hadden verder uitgewerkt moeten worden, al is Hehenonomohe een erg leuk nummertje.

Dit is leuke muziek om bij te channen of voor in een melige bui, daar is op zich niets mis mee, maar ik vind het jammer, want Loli Ripe laat duidelijk horen dat hij meer zou kunnen als hij een beetje zijn best deed.