Sex Pistols - Flogging a Dead Horse (1980)

Punk
Label: Virgin

1. Anarchy in the U.K. (3:33)
  2. I Wanna Be Me (3:06)
  3. God Save the Queen (3:21)
  4. Did You No Wrong (3:14)
  5. Pretty Vacant (3:18)
  6. No Fun (6:26)
  7. Holidays in the Sun (3:21)
  8. No One Is Innocent (3:03)
  9. My Way (4:05)
  10. Something Else (2:12)
  11. Silly Thing (2:53)
  12. C'mon Everybody (1:57)
  13. (I'm Not Your) Steppin' Stone (3:09)
  14. Great Rock 'N' Roll Swindle (4:24)
avatar van rudiger
Vreemd nog niemand `n bericht geplaatst.
Deze cd heb ik orgineel eens voor `n paar euri gekocht , `t is eigenlijk een verzamel cd met natuurlijk de bekende hits erop en met de eigenzinnige versie van My Way , door Sid Vicious .
Toch mis ik hier E.M.I. en Liar .
Daarom 4,5 ster .
Gewoon `n goed Pistols album met de A en B kantjes erop.

veel verzamelaars zeg, en dat met maar 2 albums?

avatar van musician
Verzamel cd van wereldberoemde, narcistische punk-band die meer opviel door ongeremd taalgebruik, uiterlijk en vernielingen dan door een imposante lijst aan prachtige muziek.

De dood van Sid Vicious was ook de dood van de band.

Ik moet ze nageven, ze hebben, uit de koker van Malcolm McLaren, de punk op de kaart gezet en zowaar een aantal aardige nummers nagelaten, verzameld op Flogging a dead horse.

Toen ik in juli 1977 op vakantie was in Engeland, wilden de plaatselijke platenhandelaren mij het singletje God save the queen niet verkopen, te controversieel en ik was er misschien te jong (14) voor in hun ogen.

Zo ver ging het.

Want, de Sex pistols hebben in die korte tijd van hun bestaan wel heel wat overhoop gehaald, met name in Engeland. Het land zou nooit meer hetzelfde zijn.

Naast God save the queen staat er als aardig werk nog op Anarchy in the UK (het op één na de beste nummer), Pretty vacant en Holidays in the sun.

Later (en nog) sympathiseerde ik met Neil Young, die met het akoestische My my hey hey (out of the blue) en Hey hey, my my (into the black, snoeiharde concert klassieker) gehakt maakte van de punk en vooral Johnny Rotten.

Beide nummers stonden voor het eerst op de cd Rust never sleeps (1979), juist het jaar dat de Sex pistols definitief afhaakten als onderdeel van de muziekbusiness.

avatar van Reint
Da's grappig, want ik geloof dat Johnny Rotten groot bewonderaar was van Neil Young, vanwege zijn hippie-afkeer (Neil Young keerde de Woodstock beweging de rug toe na rond 1973 ofzo).

Kan ik trouwens uit jouw verhaal opmaken dat je Never Mind the Bollocks hebt gehoord? Die is toch stukken consistenter dan deze plaat, en als ik zie wat jouw favorieten zijn, die staan allemaal op NMTBHTSP, en komen qua stijl erg overeen met deze nummers.

avatar van musician
Never mind the bollocks is een klassieker, dat zal niet kunnen worden ontkend. Of je er van houdt of niet.

Ik heb de LP vroeger vaak gehoord maar hem uiteindelijk nooit gekocht op cd. De belangrijkste nummers er van staan op Flogging a dead horse en die heeft dan nog weer wat andere extra's.

Niet dat overigens Flogging a dead horse nog vaak uit z'n doosje komt.
Er is m.i. namelijk heel veel meer betere muziek verschenen dan dit. Ook de Sex pistols gun ik graag hun rol in de geschiedenis.

Maar met slechts één officieel verschenen studio-cd een hele marginale vermelding.

avatar van Reint
Volgens mij is dit wel een van de nuttigere non-relugiere releases van de Sex Pistols. Er staan hier toch een paar essentiele nummers die niet op de Never Mind the Bollocks of The Great Rock & Roll Swindle staan, zoals bijvoorbeeld de woedende Stooges-covers No Fun.

avatar van pygmydanny
Dan zou ik eerder voor de compilatie Kiss This gaan. Daar staan No Fun en Did You No Wrong ook op, samen met Satellite en een andere versie van Silly Thing (gezongen door Steve Jones). En als bonus een live optreden uit Trondheim (juli 1977) + bijhorende poster, met commentaar over elke song door de bandleden.

Idd toch een prachtige compilatie?
En dan zeggen dat als ze maar 1 cd (cd??? wtf een plaat heet dat!!!) hebben uitgebracht dus niet zo belangrijk waren? Joy Division heeft 1 lp uitgebracht voordat Ian dood was dat zeggen we toch ook niet, waren niet zo belangrijk.
Zeker niet de beste punk maar wat een paar prachtige liedjes, Holidays, Anarchy, God save, Pretty vacant, de no fun cover al is die niet zo goed, c'mon everybody, het over de top my way, ik ken weinig bands met zo'n mooie compilatie.