Timber Timbre - Timber Timbre (2009)

Canada
Folk
Label: Out of this Spark

1. Demon Host (3:37)
  2. Lay Down in the Tall Grass (5:36)
  3. Until the Night Is Over (3:58)
  4. Magic Arrow (6:04)
  5. We'll Find Out (2:38)
  6. I Get Low (5:10)
  7. Trouble Comes Knocking (5:26)
  8. No Bold Villain (3:51)
  9. Trouble Comes Knocking [Live KCRW Session] * (7:29)
  10. Magic Arrow [Live KCRW Session] * (6:28)
  11. Demon Host [Live KCRW Session] * (4:33)
  12. It's Only Dark [Live KCRW Session] * (6:53)
  13. Until the Night Is Over [Live KCRW Session] * (5:40)
  14. Lay Down in the Tall Grass [Live KCRW Session] * (5:38)
avatar van thebestfreaks
Wat ik in eerste instantie indrukwekkend vond bij het horen van de eerste paar nummers was dat de man achter deze ogenschijnlijk eenmansformatie, Taylor Kirk, met zeer minimale middelen een intensieve en donkere sfeer neerzette. Intensief want mijn aandacht werd volledig opgeeist door stem en, in eerste instantie, gitaar. Voor de meeste nummers geldt dat de begeleiding, hoewel er gebruik gemaakt word van een redelijk brede instrumentatie, minimaal is. Er wordt vanalles uit de kast gehaald, tot een achtergrondzangeres aan toe, maar toch blijf ik het gevoel houden naar één man te luisteren die zijn verhaal uit de doeken doet. Na een paar luisterbeurten geven de nummers zich wat meer prijs en hoor ik melodieen welke voorheen overstemd leken te worden door ...., ja, door wat eigenlijk...
Een erg fijne 36.20 minuten ...
Ik meen dat dit zijn derde cd is, eerder werk is me onbekend. Maar dit verdient breder beluisterd te worden.
Voor mij zijn de hoogtepunten Lay Down in the Tall Grass en Trouble Comes Knocking.