Sons and Daughters - Love the Cup (2003)

Punk / Rock

4. Blood (2:50)
  5. Start to End (3:31)
  6. La Lune (5:08)
  7. Awkward Duet (3:24)
Muzikaal zeker de moeite, maar het energieke ritme begon me een beetje tegen te steken na een tijdje. Ook vocaal vond ik het best goed, maar geen hoogvlieger. Maar dat klinkt negatiever dan ik het bedoel, het valt allemaal best mee hoor. Zeker het eerste liedje is erg meeslepend. Ik vind het gewoon nogal spijtig dat bijna elk liedje ongeveer dezelfde ritmische onderbouw krijgt, ook al verschillen ze onderling erg. Dat haalt naar mijn gevoel de afwisseling een beetje uit de cd, hoewel die zeker aanwezig is.

Maar genoeg gezeverd, ik geef dus gewoon een 3,5. En dat kan nog groeien, of niet, dat zien we wel

Kwam hier trouwens terecht via dit topic, kwestie van wat reclame te maken...

Met welke andere band kan je deze band vergelijken?

Von Bondies denk ik. Het is wel iets rustiger, maar er zit ook een bluesinvloed in.

Ha, leuk.

ElMeroMero
Freud schreef:

Ik weet niet wat jij als energiek ervaart, maar folkrock zoals dit hoor ik toch wel het liefst zo levendig als dit uit mijn speaker komen. Het tsjikketjikkeboem-ritme van de drums stoorde mij absoluut niet, evenals de vrolijk jengelende mandoline in Fight.

Sterker nog, ik vond het levendige tempo een verademing. Het is lang geleden dat ik nog een dergelijk fris plaatje gehoord heb.

Persoonlijk vind ik nummers zoals Broken Bones,Start to End en Awkward Duet met die tokkelende gitaar/mandoline en zo'n heerlijk bedeesd zingende Adel Bethel eigenlijk wel rustig genoeg om op adem te komen van de voorgaande "hardere"nummers.

Mocht het tempo zo nu en dan wel iets te repetitief overkomen, was het plaatje alweer lang voorbij . Wat gelijk mijn grootste probleem is met dit album: voor een 'full-cd release' duurt-ie veel en veel te kort.

Alleen daardoor hou ik het op 4*, anders was de uiteindelijke waardering zeker dichtbij de 5* gekomen.

Herman wees mij op Sons and Daughters, nadat we het over the Fratellis hadden. Ben ik even blij. Wat is dit een aanstekelijke lekkere energieke heerlijk pure rockmuziek!
Het is een EP, dus dan is 25 minuten helemaal niet kort. En het is ook nog eens een debuut en dat vind ik helemaal knap.

avatar van Hanszel
Inderdaad heerlijk plaatje dit. Kende ze al van de Repulsion box en onlangs This Gift toen ik deze goedkoop (en nergens meer te krijgen promotie-exemplaar) op ebay vond. Leuk om de vooruitgang, de groei te horen. Goeie band dit, jammer dat ze de komende tijd niet in de buurt optreden.