Black Heat - Black Heat (1972)

Funk
Label: Atlantic

1. The Jungle (5:16)
  2. Chicken Heads (4:16)
  3. Street of Tears (3:45)
  4. Barbara's Mood (4:10)
  5. Chip's Funk (3:31)
  6. Wanaoh (3:53)
  7. You'll Never Know (3:39)
  8. Honey Love (3:02)
  9. Send My Lover Back (5:49)
  10. Time Is Gonna Catch You (2:44)
avatar van Angelo
Over deze funkband ‘Black Heat’ is weinig bekend ondanks het feit dat ze in drie jaar tijd, drie studioalbums hebben opgenomen voor Atlantic. Dit debuutalbum bestaat zowel uit instrumentale stukken als nummers waarop wordt gezongen, al is het merendeel instrumentaal. Hoewel ik het normaal fijner vind om te luisteren naar een album met nummers waarop gezongen wordt, vind ik de instrumentale nummers op dit album niet storend, integendeel zelfs. De nummers op dit album vullen elkaar prima op en aan. Veel funkmuziek is über-bombastisch, maar deze funkplaat heeft eerder een relaxte sfeer dat zorgt voor een ontspannen werking en is nergens hyper of overdone. De instrumentatie is overigens top!

avatar van Supersid
Eerder wisselvallig album, met ontegensprekelijk erg fijne momenten. Voor mij persoonlijk vooral genietbaar als er niet gezongen wordt.