Svarte Greiner - Kappe (2009)

Noorwegen
Electronic
Label: Type

1. Tunnel of Love (7:10)
  2. Where Am I (12:31)
  3. Candle Light Dinner Actress (16:23)
  4. Last Light (8:23)
avatar van KampF
Iemand al gehoord?

Nee, nog niet.
Maar ik wacht ook nog even tot dat ik hem op vinyl kan bestellen.

avatar van we tigers
Ben wel reuzebenieuwd. Hij is online al wel te vinden, heb ik gezien.
Het album schijnt nog duisterder te zijn dan Knife. En dat met vier tracks. Dat betekent grote diepe donkere poelen van ellende... heerlijk

Sietse
ja, donkerder is ie zeker. Probeer zijn myspace pagina maar eens...staan wat samples.

avatar van we tigers
Zojuist de eerste twee tracks met hoog volume door mijn woonkamer laten schallen en bloedende hel wat een duisternis. Na tien seconden in de eerste track heb ik het gevoel dat achter me twee zware deuren worden dicht gesmeten en op slot worden gedraaid. Deaf Center en Knife blijken frivole lenteliedjes bij dit spul. Het gaat verder op de weg die ingeslagen is met Til Seters en dat bevalt me erg goed.

we tigers schreef:

Was dat niet je vrouw die zoiets had van "is ie nu alweer van die herrie aan het luisteren"?

avatar van Vince vega
Mooi gezegd We Tigers, had gisteravond hetzelfde idee toen de plaat voor het eerst hier door de woonkamer klonk. Dit is zeker een plaat die hoge ogen gaat gooien hier

khonnor
net op lp besteld bij type...

jkbb
Goh, opent voor mij wel een heel nieuwe dimensie bij het woord donker. Zo angstaanjagend heb ik muziek nog nooit gehoord, en dat terwijl ik dit nog niet eens 's avonds luister. Helaas vind ik het nou niet bepaald prettig te luisteren, en dat hoeft niet persé aan de pure duisternis te liggen. Last Light is eigenlijk het enige echt mooie nummer, maar dat is gelijk ook de minst abstracte. Misschien dat meer luisterbeurten uitkomst bieden.

avatar van we tigers
Zojuist de cd binnen gekregen. Origineel klinkt het allemaal nog een tandje heftiger. Laat ik dit werkje maar niet in de auto draaien, want dan trek ik langzaam maar zeker naar de koplampen van het tegenliggend verkeer...

avatar van Gyzzz
Gestoord en wel erg knap album. Dit is inderdaad nog wel een stapje donkerder dan de meeste artiesten die als zodanig te boek staan. Bij momenten vind ik het eindeloos fascinerend.

Ik moet nog wat wennen aan dit album. Het heeft een totaal andere opzet dan Knive. Waar Knive een wat mainstream opbouw heeft van nummers die los van elkaar af te spelen zijn, is Kappe naar mijn idee wat meer samenhangend. Beetje moeilijk uit te leggen, maar het ene nummer lijkt vaak met de andere nummers verstrengeld. Ze lijken daarom ook enigszins op elkaar. Maar dat is totaal niet waarom ik eraan moet wennen. Het is gewoon de klank van de muziek waaraan ik even moet wennen. Ik hoop dat dit album binnenkort minimaal een 4 zal gaan scoren. Tot die tijd laat ik de beoordeling even leeg.

avatar van trebremmit
Erg duister, ik lag half te slapen toen ik dit luisterde heb hem maar uitgezet want ik kreeg hele rare beelden voor me. Boeiende plaat dat wel.

avatar van Rhythm & Poetry
Ik heb dit album net voor het eerst beluisterd en ik vond de luisterervaring erg bijzonder. Zoals mijn voorgangers al zeggen: een zeer duistere plaat. Ik ben dit album aan het beluisteren terwijl het nog licht is buiten, nou hier is het door deze muziek inmiddels donker geworden. Kappe is een zeer sfeervolle, beangstigende plaat. Svarte neemt de tijd voor zijn nummers, stopt er zijn rust in en het resultaat mag er dus zijn. Nadeel van een dergelijk album als dit, is dat het niet voor elk moment geschikt is. Maar goed dat is misschien wel het grootste cliché wat ik bij Kappe kan bedenken. Ik heb genoten van de filmische muziek!

avatar van Nakur
Ik heb Kappe in bestelling en wat ik er tot nu toe van heb gehoord, kon met vlagen tippen aan het werk van Deathprod. Zoals de laatste minuut van Last Light. Vooralsnog ben ik tevreden met deze plaat.

avatar van Mjuman
Windows Mediaplayer: zet 'em aan en hij speelt. Automatiquement wordt de volgende weergegeven: in dit geval Svarte Greiner - Kappe.

Goeiesmorgens, gaat u even zitten - kopje koffie erbij? Draai dit niet in het donker, zonder "self-help book"; ga niet langs AF, u opntvangt geen salaris!

Moest idd denken aan Biosphere, meer nog aan Biosphere/Deathprod - Nordheim Transformed. Dit is géén muziek voor 's ochtends, maar wel heel intrigerend en beklemmend.