Gazpacho - Bravo (2003)

Noorwegen
Label: Gazpacho

1. Desert (5:30)
  2. Sea of Tranquility (5:05)
  3. Nemo (3:56)
  4. Ghost (5:27)
  5. California (3:49)
  6. The Secret (5:38)
  7. Sun God (4:29)
  8. Mesmer (5:44)
  9. Novgorod (5:07)
  10. Ease Your Mind (5:58)
  11. Bravo (6:37)
avatar van Flipper
'Sea of tranquility' is zo mooi. Hle goede prog uit Zweden.

Inderdaad een fantastisch nummer, net als deze hele cd en band. Maar ze komen toch echt uit Noorwegen hoor

avatar van Flipper
obsessed schreef:
Maar ze komen toch echt uit Noorwegen hoor

Oeps

Bedankt obsessed dat je dat even rechtzet

Schitterende CD van deze Scandinaviers

Enige minpunt is 'Mesmer'

avatar van Robz
Goeie cd van een goeie band uit idd Oslo.
S.o.t is idd een hele mooie maar Bravo heeft voor mij een bijzondere lading omdat Jan-Henrik dit nummer tijdens marillion's Not quite christmas tour in Vredenburg aan mijn dochter opdroeg

Groedels Robz

Davez
Ik heb ghosts gehoord op een progrock website. De naam ontgaat le even. Schitterend nummer wel. Mijn interesse voor Gazpacho is hier alvast mee gewekt.

avatar van Ayreonfreak
Redelijk album. Beetje poppy, maar met nummers als Sea of Tranquility slaan ze zeker geen gek figuur.

avatar van sunhillow
Uitstekend debuut. Voordat ze met het magistrale "Night" een koerswijziging inzette, bleken de heren van Gazpacho al uitstekende songsmids. Sea Of Tranquility, Nemo, Ghost, je zingt ze zó mee. De pareltjes zijn Sun God, Novgorod en het titelnummer.

avatar van Thin Air!
Waar is mijn liefde voor Gazpacho gebleven? Waarschijnlijk achtergelaten in Zoetermeer een paar maanden geleden. Dat concert was best goed maar ik begin me meer en meer te storen aan de zang Jan Hendrik Ohme. Sterker nog ik kan het niet meer aanhoren.
De muziek op deze CD valt ook tegen dus dan blijft er voor mij nog maar weinig over.

avatar van Finidi
Mijn favoriet van de Gazpacho albums voor Night. Veelal makkelijke nummers die aardig in het gehoor liggen, met Sea of Tranquility als favoriet daarvan. Maar naar het einde toe krijg je dan het schitterende Novgorod dat mij altijd fascineert, en het eveneens geweldige Bravo, waar je de eerste tekenen ziet van de toekomst van de band, ook al vallen die op de volgende twee albums minder te herkennen.

avatar van Bonk
Dit album aangeschaft op vinyl. K-Scope heeft alle albums van Gazpacho hernieuwd uitgebracht op vinyl. Gazpacho is één van mijn favoriete bands van de afgelopen jaren en dan is het wel eens leuk om eindelijk het debuut eens te horen. Het maakt ook meteen duidelijk dat deze band zich geweldig ontwikkeld heeft. Je hoort de klasse al echt wel, maar op dit album hoor je duidelijk terug dat het een potentieel goede band is, maar de composities zijn me allemaal nog wat te vlak, te weinig spannend en veel van hetzelfde. De diepgang in hun nummers die later magistrale vormen aanneemt, is hier nog niet aanwezig. Maar slecht is het zeker ook niet.

avatar van Prog66
Het is zo verleidelijk om, wanneer je iets van Gazpacho wilt beluisteren, Night of Tick Tock maar weer uit de kast te trekken, maar wat is dit toch eigenlijk ook een fantastische plaat! De titel vat de inhoud aardig samen. BRAVO!

Zeer de moeite waard met Sea Of Tranquility. Ghost, Secret, Novgorod en Bravo als hoogtepunten. En dat is dus eigenlijk al de helft van de plaat:

California zou zo door Marillion kunnen worden uitgevoerd. Ik denk dat het dan nog beter zou klinken dan deze uitvoering .