Robbie Williams - Greatest Hits (2004)

Label: Chrysalis

1. Old Before I Die (3:54)
  2. Lazy Days (4:26)
  3. Angels (3:55)
  4. Let Me Entertain You (4:24)
  5. Millennium (3:47)
  6. No Regrets (4:49)
  7. Strong (4:25)
  8. She's the One (4:22)
  9. Rock DJ (4:22)
  10. Kids (4:35)

met Kylie Minogue

11. Supreme (4:20)
  12. Let Love Be Your Energy (4:08)
  13. Eternity (5:00)
  14. The Road to Mandalay (3:19)
  15. Feel (3:53)
  16. Come Undone (4:12)
  17. Sexed Up (4:08)
  18. Radio (3:49)
  19. Misunderstood (3:59)
Robbie Williams is naar mijn mening de meest ondergewaardeerde zanger. Dat hij nou overkomt als een halfidiote crackjunk, betekent niet dat je hem daarop mag afrekenen. Heeft iemand wel door hoe diepzinnig en metaforisch deze zanger zingt en niet te vergeten dat hij deze ook allemaal zelf geschreven heeft. Met 'angels', 'the road to mandalay', 'feel' en 'come undone' bijft hij toch echt de allerbeste voor mij.

Ps track 2 en 3 moeten verwisseld worden.

Misterfool
Misunderstood is zo'n nummer waardoor ik hoop dat Robbie Williams het roer omgooit. Dat nummer had IMHO qua sfeer op een (van de rustigere) Nick Cave-album(s) kunnen staan. Ik vraag me af wat er gebeurt als deze artiest eens niet de entertainer wil uithangen, maar daarentegen zijn lever uitstort op een plaat. Een rustig, country-achtig album, wellicht? Zit er een Nebraska(Het springsteen album) in deze zanger?

avatar van Funky Bookie
Robbie is een goede zanger en een geweldige entertainer. Dit is een prettige verzameling popsongs waar ik met plezier naar luister.

Autobahn
De meeste nummers op deze cd zijn gewoon goed (op een paar na) en de draken van nummers die hij later maakte missen gelukkig hier (rudebox etc.).