Titus Andronicus - The Airing of Grievances (2008)

Label: Beggars XL

1. Fear and Loathing in Mahwah, NJ (5:55)
  2. My Time Outside the Womb (2:54)
  3. Joset of Nazareth's Blues (2:29)
  4. Arms Against Atrophy (5:15)
  5. Upon Viewing Brueghel's "Landscape with the Fall of Icarus" (4:24)
  6. Titus Andronicus (3:12)
  7. No Future Part One (7:39)
  8. No Future Part Two: The Days After No Future (6:53)
  9. Albert Camus (6:24)
avatar van samslam
Ingezet op 4*, beste plaat van 2008 die ik dit jaar heb ontdekt.

Een combinatie van de heerlijk ruigere rock van The Thermals met dan een zanger die met zijn zangonkunde de genialiteit van Neutral Milk Hotel opzoekt. Zwijgen en genieten, verdekke.

En wat een dijk van een nummer is Arms Against Atrophy, klasse!

avatar van Yamato
Desaparecidos meets Japandroids. Leuke plaat, ik begin met een 3,5 maar daar zie ik best groeipotentie in.

avatar van gherdt
2 berichten? Voor zo´n weerbarstig, levenslustig meesterwerkje als dit! Zal bij de volgende plaat wel goed gemaakt worden denk ik zo.....Heer Yamato beschrijft het hierboven aardig. Connor Oberst zou deze plaat eens moeten luisteren om weer eens te horen waarom hij ooit met muziek maken begon. Die man is met Monsters Of Folk en zijn solowerk (en Cassadaga eigenlijk ook al) zo ver weggezakt in een moeras van gezapigheid en behaaglijkheid. Nee dan Titus Andronicus! De ambitie spat er vanaf, zie lengte van de nummers en songtitels. Verder een geluid dat dichtbij Punk/Thermals ligt maar mij vreemd genoeg ook doet denken aan Arcade Fire (ondanks het gebrek aan productie). Allemachtig prachtig. Zet nog voorzichtig in op 4 sterren maar kan enkel nog omhoog eigenlijks!

(verwijderd)
En de volgende Titus dient zich alweer aan, The Monitor.. hopen dat deze iets meer bekendheid gaat krijgen, ook al heb ik er nog niets van gehoord

avatar van Omsk
Iets van Manic Street Preachers ten tijde van The Holy Bible heeft deze plaat ook wel weg.

avatar van Slowgaze
Hoe is "Albert Camus"?

avatar van Arrie
Ik verwijs u door naar Boekmeter.nl.

avatar van Slowgaze
Ik heb op Boekmeter.nl gekeken en u heeft maar bitter weinig gestemd, meneer Arrie.

avatar van Raconteur
Een existentialist die enkele geweldige romans en essays op zijn naam staan heeft. Aanrader.

Falen heeft nooit zo euforisch geklonken als bij deze band. Wat een ongelofelijke plaat. Elk nummer is wel raak, maar No Future pt. 1 rent weg met de hoofdprijs. Die stoot aan emoties, herrie, haat en euforie gaat het ene oor in, maar het oor dat het weer uitgaat is van een veranderd mens. Ik geef zelden 5'en, maar deze is verdiend.

avatar van twijn
Nu al klassiek.

avatar van ArnoldusK
Klinkt goed hierboven.
Voor 6 euro in de platenzaak gevonden en op de gok gekocht. Yeah.

avatar van ArnoldusK
Het is werkelijk briljant.
Ook wat live-opnames gezien. Wat een power en agressie.
Heerlijke, onheilspellende teksten. Top !!