Immaculate Fools - The Toy Shop (1992)

Label: CBS

1. Stand Down (5:22)
  2. Heaven Down Here (3:52)
  3. Political Wish (4:46)
  4. Cotillas (6:22)
  5. Leaving Song (6:06)
  6. Wonder of Things (4:55)
  7. Good Times (3:13)
  8. Through These Eyes (7:00)
  9. Bed of Tears (3:44)
  10. How the West Was Won (6:52)
avatar van Rainmachine
Hmmm, nog geen rating en stemmen bij dit album? Deze vandaag weer eens uit de kast gepakt en weer helemaal uit mijn koekie gegaan. Wat een FANTASTISCHE band is dit toch geweest. Het gitaarwerk is echt super en wat de violist allemaal uit zijn instrument tovert is ook zwaar okay, verder staat er geen slecht nummer op dit album. Als we het (weer) eens hebben over een onterecht zwaar genegeerde band uit de jaren 80/90, dit is er weer een. Stand Down knalt er meteen lekker in en ik denk dat Cotillas nog steeds een van mijn favoriete nummers aller tijden is. Bed of Tears is ook nog lekker cynisch met een knipoog. "I curse the air you dare to breath, and i curse the hate you put in me" een en al romantiek dus voor de gevoelige zielen onder ons. . Voor mij hebben de Fools altijd in het rijtje Waterboys, Silencers etc gezeten. In Spanje was de band MEGA, in het eigen UK en bij ons konden ze helaas geen potten breken.