Diplo - Florida (2004)

2. Big Lost (4:39)
  3. Sarah (5:26)
  4. Bird (5:53)
  5. Way More (5:56)
  6. Money Power Respect (3:52)
  7. Diplo Rhythm (4:53)
  8. Works (8:53)
  9. Indian Thick Jawns (3:56)
  10. Summer's Gonna Hurt You (8:42)
  11. It's All Part of a Bigger Plan (1:46)
Pauper
Waarom krijgt dit album zo'n lage waardering, ik vind het helemaal niet slecht?

Even een kleine toevoeging bij mijn mening, heel aardig album dat op sommige punten vergelijkbaar is met het werk van ondermeer RJD2. Een leuk, orgineel, eigen album waar de potentie voor later werk duidelijk aan af te horen is.

avatar van Osiris Apis
Ik vind dit ook niet slecht. Maar een groot gedeelte van dit album vind ik weinig aan. Er zit ook weinig variatie binnen een nummer.

'Big Lost' vind ik het beste track op dit album. En het nummer 'Sarah' vind ik te vergelijken met de stijl van Blockhead.

ruim 3*

avatar van Sjaakspeare
Is dit instrumentale hiphop? Tenminste, er staat ook nog electronic bij, dus is het dan vergelijkbaar met DJ Shadow bijvoorbeeld?

avatar van Osiris Apis
Ja, is wel te vergelijken met DJ Shadow. Downtempo beats.

avatar van YoG
YoG
...Irritante priegelhiphop.. ik heb hier echt heel weinig mee.. alsof het allemaal in de knoop zit

IDM kan ik goed waarderen, daar neigt dit behoorlijk naar.. maar zo overduidelijk lonkend naar Hiphop irriteert mij mateloos

De soul van hiphop moet juist UIT de knoop, en rollen !!

avatar van Silky & Smooth
Er zitten goede tot lekker momenten tussen, maar het is vaker vervelend. Je hoort hier duidelijk de basis voor Diplo's latere werk zoals Major Lazor, maar het klinkt alsof hij nog wat zoekende is.