Nick Drake - A Treasury (2004)

Folk

9. Place to Be (2:42)
  10. Northern Sky (3:45)
  11. Road (2:01)
  12. Fruit Tree (4:47)
  13. Black Eyed Dog (3:25)
  14. Way to Blue (3:10)
  15. From the Morning (2:30)
Hoeveel verzamelaars komen er nog? Wat is uniek aan deze eigenlijk? Volgens mij begint dit te ruiken naar commercie... Beetje geld verdienen om zijn dood.

Ik vind dat ook niks nee. Ik hou het lekker bij de 3 reguliere albums.

Joepas
Dit is mijn eerste kennismaking met Nick Drake, Ik vind het wel een schitterend album... nu zeker de reguliere albums luisteren

avatar van dynamo d
Wat een prachtige subtiele zang en gitaarspel. Schitterende verzamelaar. Het klinkt alsof Nick Drake in jouw woonkamer uit de hemel is neergedaald en zijn liedjes zingt. Vooral in surround sound omarmen de liedjes je helemaal. De super audio cd is briljant. Mooiste nummers vind ik River Man, Fruit Tree, Cello Song. Way to Blue en Hazey Jane II. 5*

avatar van TEQUILA SUNRISE
Mooie verzamelaar van Nick Drake, kende weinig tot niets van de beste man .
Eerste luisterbeurt bevalt wel, beoordeling volgt.

avatar van TEQUILA SUNRISE
Na vele malen luisteren moet ik toch bekennen dat ondanks enkele geweldige nummers het gehele album mijn aandacht niet kan vasthouden.
Het genre singer songwriter ligt mij over het algemeen wel en ik vind het ook een mooie plaat maar niet alle nummers vind ik even sterk.
River Man, Cello Song, Northern Sky & Black Eyed Dog vind ik van een ongekende schoonheid.
Helaas spreken nummers als Magic, Fruit Tree & Way To Blue mij een stuk minder aan.

avatar van Masimo
Je moet ook gewoon een regulier album uitproberen..

Voor mij een van de beste songwriters ooit. mooie stem, melancholische sfeer en een paar prachtige nummers.

avatar van heartofsoul
Toch wel een heel goede dwarsdoorsnede uit het oeuvre van Nick Drake, met vele hoogtepunten.
Ook al heb ik dan de albums gewoon in de kast staan, dit luistert prima weg.