Doe Maar - Doe Maar (1979)

Pop / Ska
Label: Killroy

1. Anita (3:32)
  2. Whisky Coke (2:12)
  3. Wees Niet Bang voor Mijn Lul (2:16)
  4. Je Liet Me Staan (2:24)
  5. Verdomme Ik Doe het Wel Alleen (2:08)
  6. Hé, Hé (4:44)
  7. Repelsteel (1:32)
  8. Ik Zou het Willen Doen (3:12)
  9. Als de Morgen Komt (4:31)
  10. Politiekman (3:01)
  11. Regen (3:14)
  12. Het Leven Gaat door / Er Verandert Niks (3:03)
  13. Karneval (2:14)
avatar van pygmydanny
Als bassist vind ik Piet Dekker best ok. Op de paar nummers die verwijzen naar het latere Doe Maar-werk (Als De Morgen Komt en Hé Hé) speelt hij zelfs prima. Henny's focus op ska en reggae, alsmede zijn sublieme baspartijen en composities waren daarentegen de redding van Ernst Jansz' creatie.
Dekker functioneerde perfect in een setting als de Foolsbend en wie anders kon zo overtuigend Wees Niet Bang Voor Mijn Lul zingen dan Piet? Vreemd vind ik ook de keuze van de eerste Doe Maar-song op LP 'Blozen' (op Uitholling Overdwars), dat ook een Dekker-song was. Piet was er voor de fun, Ernst wilde een feestje bouwen en alles kon in die begintijd. Net voor Henny's komst (augustus 1980) speelden ze nog nummers als 'Bananen' (verschrikkelijk nummer . Eens henny erbij kwam, speelden ze nauwelijks nummers van dit album, enkel Hé Hé, Verdomme Ik Doe Het Wel Alleen (als bisnummer met roadmanager Cees Berends op zang!) en Repelsteel (op hun trip naar de Antillen en Curaçao)

Hendriks is inderdaad een goede gitarist.
Ik heb hem ooit een soort van jamsessie zien doen, waarbij hij wat meer liet horen.

ichiman38
slecht album waarrom zit piet dekker er in daar heb je helemaal niets aan
misschien haalde ik zou het willen doen wel de tip parade maar dat is ook geen top nummer
waarrom zou je nummers erop zetten zoals repesteel politiek man regen en er zijn nog wel meer nummers die slecht zijn

Brooklyn Dodger
Grappige plaat juist, mijn pa heeft hem nog op vinyl zelfs. Heerlijk puberaal en muzikaal misschien matig maar het speelplezier straalt er wel van af.

avatar van lennon
ichiman38 schreef:
alleen het nummer het leven gaat door is nog wel redelijk

Je hebt niet echt een punt hier.......

avatar van kaztor
ichiman38 schreef:
alleen het nummer het leven gaat door is nog wel redelijk

Toch een tikkeltje kort door de bocht. Natuurlijk is het geen fantastische plaat.
Het is Doe Maar in de kinderschoenen. Maar er is zeker een avontuurlijke insteek en vooral het talent van Ernst Jansz is al waarneembaar.

Piet Dekker's aandeel in de groep, daar waren ze blijkbaar zelf ook al wel snel achter.
Doe Maar moest evolueren, maar een 1, daar doe je de plaat toch wat te kort mee naar mijn gevoel.

avatar van Funky Bookie
Het debuut van een band zonder eigen identiteit.
"Wees niet bang voor mijn lul" en "Verdomme ik doe het wel alleen" zijn lekker nummers in een rock 'n roll tradite.
He he vind ik echt een nummer dat ook op latere Doe Maar platen had gepast.
Verder is het een allegaartje met veel steel invloeden en vrij matige teksten.

avatar van pygmydanny
Grappig , dat de vrouwenzang op Wees Niet Bang Voor Mijn Lul van de zusjes Maessen is. Diezelfde zussen deden eerder al met Hearts Of Soul en Dream Express mee aan het Eurovisie Songfestival.
Stella zal later in '82 solo aan dezelfde zangwedstrijd deelnemen. Patricia is dan weer in '84 op Geen Ballade te horen. Eigenlijk benieuwd wie van de 2 de de onsterfelijke tekst 'ach mallerd' inzong.

avatar van lennon
Na 1979 nooit meer op LP uitgegeven, maar sinds 27 september is dit anders. Een heruitgave nav het 40 jarig bestaan van de band, op geel vinyl.

Geluid is prima, en artwork is mooi (glans) inclusief de sticker die destijds over de snikkel van Dekker werd geplakt

avatar van Supersid
Klopt lennon en bij de tweede luisterbeurt van die uitgave in twee dagen kan ik alleen maar besluiten dat dit een uiterst uitgekiend en geweldig plaatje is! Onderschat en vermoedelijk afgerekend op zijn te grote schare vrouwelijk schoon...

avatar van ZAP!
Die hoes. Een aantal teksten idem dito. Lekkere muziek.