Nightwish - Made in Hong Kong (And in Various Other Places) (2009)

Finland
Label: Nuclear Blast

1. Bye Bye Beautiful (4:34)
  2. Whoever Brings the Night (4:24)
  3. Amaranth (4:17)
  4. The Poet and the Pendulum (13:59)
  5. Sahara (6:10)
  6. The Islander (5:25)

met Troy Donockley

7. Last of the Wilds (6:31)

met Troy Donockley

8. 7 Days to the Wolves (7:11)
  9. Escapist [Album Version] (4:57)
  10. While Your Lips Are Still Red [Studio Version] (4:19)
  11. Cadence of Her Last Breath [Demo Version] (4:14)
avatar van holysjit
Gadver, krijgen we een livealbum. Als ze nou eens wat nieuw werk uitbrengen. Stiekem vind ik de muziek wel vet, alleen wordt de stem na 10 minuten te dark en gothic...

avatar van Phoebe318
Eindelijk weer een nieuwe!
Ben er benieuwd naar (zowel de cd als de dvd).
Heb inmiddels alle cd's & dvd's, dus ben wel toe aan een nieuwe cd

avatar van Sinner
Nu al de meest overbodige release van het jaar. Hadden ze beter hun tijd en geld gestoken in een nieuwe studio cd. Het is nog veel te vroeg voor een live album met Anette, komt daarboven het feit dat slechts de eerste 8 tracks live zijn, de rest overblijfseltjes zijn en er geen "oude" live songs op staan...dan valt dit cd'tje eerder onder het mom van geldklopperij. (net als de 23 verschillende versies van hun laatste album).

avatar van andnino
Bovendien voorzien van een lelijke hoes

Sinner schreef:

Grotendeels mee eens, ook ik als groot Nightwish-liefhebber zit hier niet echt op te wachten, inderdaad nog veel te vroeg voor een live album met Anette.
Maar hun wereldtour vergt volgens mij wel zoveel tijd ( zijn nog volop aan het touren ) dat ze geen tijd hebben voor het opnemen van een nieuw studio-album,....dus bij gebrek aan beter.
Maar nogmaals ook ik zit hier niet echt op te wachten.

avatar van Gothica
Ik had het slimmer gevonden na 2 studio albums een live-album uit te brengen, nu is mijn interesse in Nightwish wel stukken minder dan toen Tarja er nog was.
Een nieuw studio-album had ik gekocht maar hier steek ik geen geld in. Te vroeg voor een live-album naar mijn mening.

avatar van Metalhead99
Veel te vroeg. Ze hebben nog maar één album met deze nieuwe zangeres en de oude nummers zullen dus live al gauw tegen vallen als ze die op cd zouden zetten. Een nieuw studio-album was inderdaad beter geweest.

ENDOFSTORY
Kort over de "Made in Hong Kong" release. Er staan alleen Dark Passion Play tracks op. Dit leek mij toch de uitgelezen kans om de fans te tonen hoe Anette de oude nummers live ten gehore brengt. Waarom staan daar dus geen oude songs op?
T.: Eigenlijk zou ik die hele release liever niet hebben zien gebeuren. Het is een
platenlabel ding. We zijn niet echt betrokken geweest bij het tot stand komen van het product. De redenat er alleen DPP songs op staan is platenlabel politiek. De rechten van de verschillende songs liggen verspreidt, een deel bij Drakkar, een deel bij Nuclear Blast, een deel bij Universal, Spinefarm... Hierdoor krijg je veel papierwerk als we songs van verschillende albums op 1 plaat samen zouden willen zetten. Het was makkelijker om dit te bewerkstelligen, maar nogmaals, van mij had die release niet gehoeven.

Bron: Tuomas Holopainen, Intervieuw Tuomas 15 mrt met Stargazers - Hyves.nl - tuomasholopainen.hyves.nl

Mitchel Boer
Vind dit album ook niks.

avatar van Ayreonfreak
Niet alleen is dit album overbodig, het blinkt ook niet uit in performance, productie en geheel. Ik moet zeggen; ik ben niet vies van wat overgeproduceerde bombast, maar hier is toch wel heel duidelijk te horen dat zowel de zang als ook het instrumentarium hopeloos verzuipt in de productie. Dat vond ik op sommige momenten ook al wel op Dark Passion Play, maar hier is het toch wel heel duidelijk te horen.

Zowel Annete als Marco vallen regelmatig door de mand. Waar Tarja het kaliber had om te concureren met de bombast van Tuomas Holopainens composities, kan Annete hier absoluut geen tegengas aan geven. Ze verzuipt regelmatig in de bombast. Ook de mastering van deze cd is niet goed.

Jammer....

avatar van Tescootje
Bah.
Het klinkt niet, zowel instrumenten als zang.
Het klinkt niet meer magisch zeg maar.
De 'oude' Nightwish klonk ontzettend magisch.
Maar dit begint gewoon een beetje de poppy/rock kant op te gaan...
Jammer, zeer jammer.
Zowel live als studio bedoel ik dan.
En ook is het veel te vroeg voor een live album, want ze hebben maar een paar met Annette (ze kan niet zingen) en ze doen geen oude met Tarja (what a queen of singing) op hun nieuwe albums, komt voornamelijk door de rechten van Tarja.
Maar ook kan Annette de tonen van Tarja totaal niet aan.

Annette is vergeleken (qua zang) een schaap.
Ze moet nog veel leren om Tarja bij te houden.

avatar van Sinner
Nou. Best grappig om terug te komen op mijn 'meest overbodige release van het jaar' destijds. Essentieel is het nog altijd niet - maar nu dat Annette de deur uit is en Floor al een tijdje officieel zangeres is heeft het natuurlijk wel een ietsiepietsie aan meerwaarde gekregen. Het enige echt officiele live-materiaal uit die periode!