A Flock of Seagulls - Modern Love Is Automatic (1981)

Alternatieve titel: Modern Love Is Automatic / Telecommunication

Label: Jive

1. Modern Love Is Automatic (3:44)
  2. Telecommunication * (2:33)
  3. D.N.A. (2:30)
  4. Windows (3:28)
  5. You Can Run (4:28)
  6. Tanglimara * (4:37)
avatar van freddze
Nummer 2, Tanglimara is het enige van deze EP wat ik nog niet in m'n bezit heb.

@dazzler: Zijn de versies van 1,3,4 en 5 anders dan op de full LP?

avatar van dazzler
Het zijn inderdaad dezefde versies.

Enne ... ik heb Tanglimara wel (sardonische grijns).

avatar van Edwin
Het merkwaardige is dat het tweede en derde album van AFOS al lang opnieuw zijn uitgebracht als geremasterde edities met bonustracks, maar dat dit nog niet is gebeurd met het debuut. Het nummer Tanglimara zou in dat geval als bonus moeten worden toegevoegd.

avatar van dazzler
Er bestaan wel b-sides bootlegs van AFOS ... zo kom ik eraan.
Ik weet niet of ze van vinyl geript zijn (wellicht wel uiteraard).

Inderdaad, merkwaardige rerelease politiek ...

dazzler schreef:
Enne ... ik heb Tanglimara wel (sardonische grijns).

Ikke nu ook dankzij het blauwe vogeltje (uitbundige schaterlach)

avatar van Lukas
En ik ook. Dat blauwe vogeltje dat met ingevouwen vleugels net de kaart van Finland lijkt, bedoel je?

Edit: Beaster1256 heeft Tanglimara ook. Helaas waarschijnlijk

Edit2: gemiddelde weer wat opgehaald

avatar van freddze
Ja, dát bedoel ik Finland, mja, nu je het zegt..

Hm, ik heb het nummer nu een aantal keer beluisterd en 't haalt toch niet het niveau van de rest. Mijn favoriet hier is uiteraard 'Modern Love is Automatic', gevolgd door afsluiter D.N.A., maar ook opener Telecommunication is heel goed.

/edit (22u40): Gemiddelde ook nog wat omhoog gehaald (met 0,25 punten)
/edit2 (1u46): Beaster zijn stem blijkbaar weer ingetrokken

avatar van dazzler
Ik vind trouwens dat D.N.A. heel hard klinkt als U2 op Boy.
Leg maar eens naast A Day Without Me bijvoorbeeld.

avatar van Edwin
Edwin schreef:

Correctie: het nummer Tanglimara staat reeds als bonus op de remaster van het tweede album Listen, uitgebracht door Cherry Red. Ik blijk een paar jaar geleden een andere remaster gekocht te hebben, te weten van het label Superperfecta Recordings. Daar staan slechts 3 bonustracks op. Die van Cherry Red heeft er 5. Op beide ontbreken evenwel Rosenmontag en The Last Flight of Yuri Gagarin, die oorspronkelijk op de b-kant van de Nightmares 12" stonden. Kent iemand deze nummers en zijn ze de moeite waard?