Fleetwood Mac - The Essential (2007)

Blues / Rock
Label: Sony

1. Black Magic Woman (2:54)
  2. Albatross (3:12)
  3. Long Grey Mare (2:16)
  4. No Place to Go (3:22)
  5. Merry Go Round (4:09)
  6. Watch Out (4:15)
  7. My Baby's Good to Me (2:52)
  8. Looking for Somebody (2:52)
  9. Coming Home (2:38)
  10. World's in a Tangle (5:04)
  11. If You Be My Baby (3:54)
  12. Worried Dream (5:24)
  13. Trying So Hard to Forget (4:48)
  14. Need Your Love Tonight (3:29)
  15. I Loved Another Woman (2:57)
  16. Love That Burns (5:01)
  17. Dust My Broom (2:54)
  18. Rollin' Man (2:54)
  19. Lazy Poker Blues (2:37)
  20. I Believe My Time Ain't Long (2:57)
  21. Shake Your Money Maker (2:57)
  22. Cold Black Night (3:17)
  23. Got to Move (3:21)
  24. Stop Messin' Around (2:22)
  25. Rockin' Boogie (3:49)
  26. Talk with You (3:26)
  27. Doctor Brown (3:46)
  28. Jigsaw Puzzle Blues (1:36)
  29. Like Crying (2:31)
  30. The World Keep on Turning (2:30)
  31. My Heart Beat Like a Hammer (2:59)
  32. Need Your Love So Bad (6:13)
avatar van funkdoc
Fleetwood mac zoals ik ze het liefste hoor. Don't Stop etc. is wel leuk voor even, maar dit is gewoon steengoede blues gepast tijdens het cruisen in de VS. De switch naar later werk is nog banaler als je dit eerst hoort. Daarenboven ook heel erg jammer dat veel "fans" hun oudere werk niet kennen. Een gat in je cultuur - en zelfs ik beschouw mezelf niet eens als fan, maar als meeluisterend oor van vaders passie

Jack in the Box
Het beste van Peter Green's Fleetwood Mac's Blue Horizon-labeljaren 1967/68 met de witte blues.
Daarna volgen de jaren die wat rockgerichter zijn.
Man of the world uit 1969 staat hier niet op en was maar 1 single voor het Immediate label van Andrew Loog Oldham.
Daarna vertrokken ze naar het Reprise label en Green was nog op 1 album (Then Play On) te horen.
Misschien een goed idee om een verzamelaar uit te brengen met het beste van 1969 t/m 1974, dus nog net voor de Lindsey/Buckinham line up in 1975.

avatar van harm1985
Ik ben meer een album-man dan een Best of-man, maar een best of van de Blues-periode had ik nog niet... keuzes keuzes. Eerst maar eens wat Blues-albums dan maar? Black Magic Woman en Need Your Love so bad ken ik overigens al... maar ja, wie nou niet?