The Grouch & Eligh - Say G&E! (2009)

Label: Legendary

met Mike Marshall en Sage Francis

15. Sign of the Times

met Mark Bell

avatar van Rhythm & Poetry
Hier heb ik wel trek in, aantal goede gastbijdrages en dan doel ik op Sage Francis, Gift of Gab en Slug (Blu eventueel als hij zijn oude niveau weet te halen).

avatar van Osiris Apis
Het nummer Say G&E bevat een heerlijke sfeer.
De video heb ik toegevoegd.

avatar van Seedorf
Erg sterk nummer! Best verslavend.
Ben benieuwd naar de plaat.

avatar van Rhythm & Poetry
Say G&E is een plaat geworden die met name erg makkelijk wegluisterd. Dat zorgt ervoor dat ik het nu al twee keer met erg veel plezier heb beluisterd. Toch ben ik nog niet weggeblazen door het album. Dat komt omdat het soms naar het commerciele geluid (als je daar van kunt spreken) toe gaat. Dit uit zich dan in het gebruik van de stemvervormer op een van de nummers en de soms wat 'pompende' beats. Maar laat ik niet te negatief worden, want over het algemeen heb ik gewoon genoten van een uitstekend Grouch en Eligh album, Say G&E en All In zijn erg sterke nummers . De bijdrage van Slug is leuk, de productie vind ik zo op het eerste gehoor ook nog wel oké, maar ik vrees wel voor de houdbaarheidsdatum. Het ligt wat simpel in het gehoor.

Rene1979
Ik begin met een 3.5 maar dit is wel erg lekker hoor dus kan makkelijk groeien.... die track met slug is

avatar van D-Clutch
Die track met Slug vind ik juist verschrikkelijk.

Verder een relaxed album, luistert inderdaad goed weg. Denk dat ik ook rond de 3,5* ga uitkomen.

Hier ben ik ook erg benieuwd na

Rene1979
Album blijft op een 3.5 staan.. Vind het na een paar keer luisteren niet 4 waardig...

avatar van Osiris Apis
Er zitten een paar goede nummers tussen. Maar ook een aantal nummers waarbij ik het laatste-album-van-Zion I gevoel krijg.

Dit komt vooral door wat R&P al zei:
Rhythm & Poetry schreef:

BOOM is hier een voorbeeld van, erg vervelende beat. Amp Live is de producer dus dat verklaart het Zion I gevoel.

Van 'All In' met Gift of Gab en Pigeon John is nu ook een video.
Leuk nummertje, daar word ik blij van.

edit: Na de 2e luisterbeurt valt het eigenlijk wel mee met het aantal uptempo beats. Wel zijn de meeste refreinen vervelend (door de stemvervormer).
Het grootste gedeelte van het album zijn relaxte nummers. Die beat van Flying Lotus van Old Souls is ook dope.

avatar van Rhythm & Poetry
Een kleine verrassing: dit album is te beluisteren op de luisterpaal.

avatar van Osiris Apis
Ja ik zag het. Opvallend.

avatar van J.M.
Jammer van Boom, wat een kut nummer. Verder geweldige plaat .

avatar van FunkyMonk
Weinig verrassend voor mij.
Old Souls en push on (push up) klinken wel meer als behoorlijk. Daarna weet het album mij niet zo zeer meer te boeien.

Wat een raar album is dit eigenlijk. Meestal gewoon chille muziek, soms ineens een rare uitspatting als 'Boom'...

Hoe is track 15? Interessante gastartiest, ervan uitgaande dat het de Mark Bell van Clark is.

avatar van Rhythm & Poetry
Ik ken Mark Bell niet, maar als hij een hartelijke (warme) stem heeft dan is hij wel. Is wel een leuk nummer, misschien staat het album nog op de luisterpaal Herman...

Edit. Haha, ik zie dat de Mark Bell die jij kent toch iemand anders is.

avatar van dilladawg
nu aan het luisteren op luisterpaal, vind het erg lekker klinken.

avatar van dilladawg
Rhythm & Poetry schreef:

kan me hier erg goed in vinden, lekker album alleen soms klinkt het een beetje commercieel.
Bijvoorbeeld "Boom", er staan ook heerlijke nummers op als "do it again".

avatar van -marco-
Ook weer een fijn album van G&E! Ik hou echt van LL sound, damn, LL staat in mijn ogen echt eenzaam aan de top!

Alleen zo jammer van de track BOOM, wat vind ik dat slecht zeg!!

Rene1979
Ik luister dit album de laatste tijd weer is wat vker en ik vind hem nu beter als in het begin

avatar van J.M.
Weer een paar keer geluisterd maar wat blijft BOOM toch een afschuwelijk nummer, komop zeg. Als je als Grouch dit album nog een keer terugluistert hoor je toch dat dat een vette rukbeat is die helemaal niet bij de rest past.

Rene1979
Ik vind BOOM juist vet haha

avatar van Jacktherapper
Zou iemand een mp3tje van Old Souls kunnen PM'en? (Of is dat verboden?) Die is bij mij namelijk dood...

Een lekker vredig album, hij creëert een positieve rust. Aangenaam.