The Yardbirds - For Your Love (1965)

Label: Epic

1. For Your Love (2:30)
  2. I'm Not Talking (2:33)
  3. Putty (In Your Hands) (2:18)
  4. I Ain't Got You (2:00)
  5. Got to Hurry (2:33)
  6. I Ain't Done Wrong (3:39)
  7. I Wish You Would (2:19)
  8. A Certain Girl (2:18)
  9. Sweet Music (2:30)
  10. Good Morning Little Schoolgirl (2:46)
  11. My Girl Sloopy (5:38)
avatar van lennert
Ik geloof dat ik het eerste mid-jaren '60 album dat ik een hoge score geef nog moet tegen komen, want ook For Your Love maakt me niet per se heel erg enthousiast. Wat wel positief opvalt is dat het gitaarwerk erg vurig en stevig is voor zijn tijd en dat zowel Clapton als Beck er lekker op los scheuren. I Ain't Done Wrong vind ik zelfs een behoorlijk fijne track te noemen en ook opvolger I Wish You Would heeft best een lekkere vibe. Uiteindelijk speelt het feit dat ik geen fan ben van coveralbums en deze sound in het algemeen het geheel toch parten. Zeker niet slecht, gewoon niet mijn ding.

avatar van RuudC
Ah ja, cover albums... Ook in de sixties zijn ze zelden echt boeiend. Deze van The Yardbirds valt eigenlijk meer op door het lekkere geluid. Beter dan wat de Stones in die dagen deden, als je het mij vraagt. Clapton en Beck scheuren er lekker op los. Het gevoel dat overheerst is dat de band live waarschijnlijk veel beter is. Zo op plaat is het een leuk monument. Het geluid is erg lekker, waardoor ik het nog wel bovengemiddeld vind. For Your Love vind ik stiekem best een leuk erg. Erg Beatle-esque. Vooral de opening is heel gaaf. A Certain Girl mag er ook wezen. Doet al wat aan Cream denken. My Girl Sloopy is dan weer een gevalletje verkeerde keuze.