Swayzak - Loops from the Bergerie (2004)

Dance / Electronic
Label: !K7

1. Keep It Coming (5:15)
  2. Another Way (5:34)
  3. Bergerie (4:55)
  4. My House (4:22)
  5. Jeune Loup (5:57)
  6. Snowblind (5:04)
  7. Then There's Her (5:39)
  8. 8080 (7:35)
  9. Speakeasy (4:11)
  10. The Long Night (5:06)
Lekkere electro van deze Duitsers, maar soms wel een beetje wisselvallig. Niet alle vocale bijdragen zijn even sterk. 8080 is denk ik het hoogtepunt van het album. Ben benieuwd naar de eerdere platen van dit gezelschap. Ik ken verder alleen hun bijdrage aan de Fabric-serie en die is vrij goed.

avatar van brooklyn
Absoluut hun oude werk beluisteren. Erg mooie producties.

avatar van T.O.
Inderdaad, al zou ik ze niet onder 'electro' scharen.

avatar van brooklyn
Nieuwe album heeft wel een electro/new wave geluid eroverheen. Geen pure electro nee

avatar van cichlisuite
idd oude werk gaan beluisteren met name nummer Bueno is erg mooi.
na hun debuut vond ik het allemaal steeds minder worden, "loops from the bergerie" heb ik nog niets van gehoord maar ga het zeker snel beluisteren.

ik dacht overigens dat swayzak een duo uit Groot-Brittanië is.

ja klopt, aangepast.

T.O. schreef:

Inderdaad, al zou ik ze niet onder 'electro' scharen.

Hoe zou je het dan noemen?

En ik ga zeker op zoek naar hun oude werk. Wist niet waar te beginnen en deze kwam toevallig op mijn pad, vandaar.

herman schreef:

Hoe zou je het dan noemen?

House?

Maar weet niet hoe dit album klinkt hoor. Mijn reactie betreft het oudere werk.

Ik luister nu naar Snowboarding in Argentina. Zou dat bijna deephouse noemen. Het heeft wel wat van Luomo, maar dan vind ik laatst genoemde toch wel wat beter (dansbaar en ingenieus).

avatar van cichlisuite
swayzak heeft ook een mix album geproduceerd, waaronder het nummer synkro van luomo.
niet altijd even samenhangend allemaal, maar er zijn wat minimal technoreuzen op te vinden oa The basic channel

swayzak Groovetechnology v1.3

Aha, leuke tip. Ze mixen ook een nummer van Luomo (The Present Lover) op hun bijdrage aan de Fabric-serie. Ook niet heel erg samenhangend (ze geven niet zo om overgangen lijkt het), maar het stukje met Akufen-Luomo-etc. is wel erg gaaf.

avatar van brooklyn
Mixen kunnen 'ze' niet inderdaad, platenkeus is altijd dik in orde maarja...

avatar van T.O.
'Dubby' house, dat is het in feite.

Da's wel een mooie omschrijving.

Heb hem de laatste tijd weer veel opstaan. Het is jammer dat het na 8080 zo inkakt (en Speakeasy zelfs licht irritant is). Toch een smet op verder een daverende plaat.

Toine Rorije
Dit is uit de tijd dat ik nog albums ontdekte door de oorgasm-cd's, als ik me niet vergis.
Daverend lijkt me wat overdreven, maar tis zeker een leuke cd. De hoes die ik ken is trouwens nét iets fleuriger

Alleen al die immense bas uit het eerste nummer...

Electro_
Speakeasy doet me denken aan Alter Ego's Nasty Dollars. Ik vind ze beiden wel leuk.

Electro_
Persoonlijk vind ik Dirty Dancing toch wat beter dan dit album.

avatar van andré
Goeie tip heren! Dit is echt een album wat in mijn straatje past. 'Another Way' kende ik al op een of andere manier, maar de rest is minstens evengoed. Het album doet me denken aan 'Dubnobasswithmyheadman' van Underworld, wat ik ook wel een aardig album vind...

avatar van brooklyn
Yeah, de vergelijking met Underworld kom ik vaker tegen, vind er zelf te veel verschillen bestaan tussen de 2. Luister deze weer wat vaker de laatst tijd, blijft toch een origineel en aangenaam project dat Swayzak.

8080 is in de loop der jaren wel uitgegroeid tot een persoonlijke favoriet. Wat een heerlijk nummer zeg...