Jimmy Eat World - Futures (2004)

Label: Interscope

1. Futures (3:58)
  2. Just Tonight (3:26)
  3. Work (3:23)
  4. Kill (3:51)
  5. The World You Love (5:04)
  6. Jen * (3:00)
  11. Night Drive (5:03)
  12. 23 (7:24)
  13. Firestarter * (6:20)
avatar van Sammy
De paar nummers die ik tot nu toe gehoord heb klinken allemaal prachtig, ik heb hoge verwachtingen voor deze cd!

Wanneer komt ie uit?

avatar van T.O.
Bloompje schreef:

Wanneer komt ie uit?

11 Oktober volgens mij

Ik kan niet wachten! *wappert spastisch met armen*

avatar van Sammy
Wederom een ontzettend goede plaat vol met pakkende nummers. Vooral de wat meer rock-georienteerde nummers biljven hangen. De rustige ballades staan er nog steeds op en ook deze maken indruk (vooral Drugs or Me). Voorlopig 4*, maar ik luister 'm zo vaak de laatste tijd dat 't wel eens hoger uit kan vallen.

Ik vind de single Pain heel goed...

Pain is een ijzersterk nummer...
En Drugs Or Me is inderdaad verschikkelijk goed.

avatar van Sammy
Voor mij is vooralsnog de operningstrack de grootste knaller van de cd: wat een energie en vrolijkheid straalt dat nummer uit.

Ik vind het een hele leuke cd! Op dit moment mijn favoriet. Alle nummers zijn gewoon goed. Misschien is het wat te poppig voor de die-hard rock fans, of misschien zeg ik nu iets heel ergs verkeerd omdat ik muziekgenres niet kan onderscheiden, maar ik vind het leuk.

Night Drive is erg leuk! En Pain en Kill, en Just Tonight, en Work. Eh...het is gewoon een goeie cd

avatar van inquestos
Onwaarschijnlijk goed album, van naar mijn mening beste band ter wereld. Vooral drugs or me, night drive, polaris, 23 zijn geweldig

Ze hebben trouwens net een nieuwe EP uit: Stay on my side tonight. Ik heb 'm nog niet in NL gespot

Inderdaad een geweldige CD! Hoe vaker ik 'm luister, hoe genialer ik 'm vind! Vooral Pain en Polaris zijn erg goed! Ook de opbouw is goed: rustig, iets ruiger, en weer rustig. 4,5*

avatar van Justinx
Inderdaad een mooie plaat. Hangt een beetje tussen de ruige rock nummers en de pop nummers in, en dat klinkt erg lekker. Als je van deze muziek houdt, kijk dan ook even bij Motion City Soundtrack.

avatar van Mark DJ
supervet album

mijn favo's zijn Pain, Nothing Wrong en 23

5* (zonder twijfel)

avatar van berwt
Voor mij het op één na beste album van de jaren '00 (na debuut van the music). Alle nummers zijn super. Maar pain en vooral Work ("Aaaaaaaall I can say - Iiiiiiiiiii shouldn't say - can we take ride - get out of this place while we still have time") zijn de uitblinkers.

Recentelijk weer heel veel gedraaid, en nu valt me de houdbaarheid van deze CD op. Verheug me dan ook ENORM op het optreden op Lowlands!

De emotie in de stem van de zanger is gewoon geweldig om te horen, met name in 'Drugs Or Me', 'Kill' en '23'.

Superplaat, 5*!

avatar van Mark DJ
undeclinable schreef:

Superplaat, 5*!

ik luister de cd nu al jaren en krijg er geen genoeg van dus de houdbaarheid is heel goed

en die emotie viel me ook al op ... vooral in 23 als ie ergens op het begin 'stop it' zingt... echt prachtig...

avatar van Drie Banaan Kan
eerste indruk: erg goed, mischien nog net iets beter dan Bleed American... hou het voorlopig nog bij 3 ***

avatar van Drie Banaan Kan
heb het album nu 4 of 5 keer gehoord, en ik weet het nu zeker. Beter dan Bleed American! op het eerste gezicht is deze plaat een beetje soft voor de mensen die MCR en RIse Against gewend zijn, maar als je het een keer of 2 hebt gehoord begint er toch iets in je te knagen. met name bij nummers als Drugs or Me, Futures en Kill... en hoe vaker je hem hoort, hoe beter het wordt is mijn oordeel. DUS, nieuwkomers, deze cd is ook zeer geschiks voor de mensen die van wat harders houden, draai hem gewoon 4 keer ik verhoog mijn stem in ieder geval.

4****

avatar van berwt
Leuk om lezen hoe men deze plaat beter en beter blijft vinden. Dit lijkt op het eerste gehoor een 13-in-een-dozijn-plaat maar zeer verrassend, blijft ze toch verrassen en zelfs beter worden.

avatar van Carolaah
Sterke plaat. Vond hem eerst lang niet zo goed als het zelfgenaamde album, maar beetje bij beetje begint het bij te trekken.
Er staan een paar hele goede nummers op (waaronder Pain, kill, work, drugs or me, night drive)

avatar van berwt
Jeetje, raakt dit album mij nu toch weer zo diep!
ik moet verhogen naar 5*...

avatar van hroswith
Ik heb dit album te weinig gehoord om er echt een mening over te hebben. Wat ik wel weet is dat '23' qua bitterzoet gelaagd en uitgesponnen gitaargeluid zo op Disintegration van The Cure had gekund. Ik kan me haast niet voorstellen dat de mannen van Jimmy Eat World dit album voor en tijdens de opnamesessies niet gedraaid hebben..

Kadafi
Ik heb ook nog te weinig gehoord voor een oordeel. Wel kan ik zeggen dat het net zulke catchy muziek bevat als Bleed American (2001). De sound is hetzelfde. Er staan alleen wat minder vlotte nummers op deze.

Kadafi
Beste nummer is "Work". De opener "Futures" is ook erg sterk.

3.5 ster. Luistert lekker weg. Alle nummers voldoende, maar niet veel echt interessant.

avatar van Sfeermaker
De zang van Jim Adkins moet je natuurlijk wel liggen om van Jimmy Eat World te houden. De muziek wordt hoofdzakelijk bepaald door de zanglijnen, zijn stem en de teksten. Het is niets anders dan zoetsappige popmuziek met mooie aankleding door zware gitaren. Muziek gericht tot jongens en meisjes/dames en heren van 14 - 24 jaar.

De up-tempo liedjes (Just Tonight, Pain) zijn op dit album minder sterk dan op Bleed American. De gitaarriff in Pain is niet bijzonder, daar waar je meer mag verwachten na die lekkere opbouw. Leg deze naast de riff van The Middle en je hebt een overduidelijke winnaar.

De rustige nummers op Futures zijn juist beter dan die op Bleed American. Dit album moet het hebben van de prachtige rockballads als Work & Futures. Hroswith zegt hierboven dat de afsluiter, 23, zo op Disintegration van The Cure had gekund. Daar ben ik het helemaal mee eens. Typerend voor dat album zijn de lang uitgesponnen intro’s. Een zelfde intro kent 23.

De tekst in 23 is zo simpel, maar zeker multi interpretabel. Voor mij hakken de woorden “No one else will have me like you do, no one else will have me, only you” er behoorlijk in. Voor mij is het liefdesverdriet, verlangend naar haar, naar die gelukkige tijd van toen, een stukgelopen relatie. En daar zit je dan, in de trein naar Roosendaal, terwijl het buiten regent, met tranen in de ogen te genieten van deze schitterende ballad. Ik was destijds 23, alles veranderd, tijd voor belangrijke beslissingen in je carrière, vriendschappen en relaties. Buiten een gevoelige tekst en mooie gevoelig gezongen zanglijn heeft het nummer een mooie compositie en heerlijk samenklank van koor, gitaren, drums & piano. Jimmy Eat World heeft me echt verrast en geraakt met dit nummer.

Goede songs:

Futures, Work, Polaris, Night Drive

Standout:

avatar van ZERO
15 jaar na datum eindelijk aangekocht, grotendeels uit jeugdsentiment. Ik moet zeggen dat het album voor mij nog altijd staat als een huis. Van begin tot einde goed gewoon. Wat mij betreft ook even goed als z'n voorganger, al is hij in vergelijking wel wat rustiger.

Half sterretje verhoogd.

Favorieten: Pain, Work, Kill