Pnau - Sambanova (1999)

Dance
Label: Peking Duck

1. Journey Agent (4:18)
  2. Mellotron (6:47)
  3. Keep on Truckin' (4:58)
  4. Hard Biscuit (5:25)
  5. To Hear Your Love [Jon Hardy%u2019s Tinted Mix] * (5:06)
  6. Sambanova (6:07)
  7. Need Your Lovin' Baby (6:30)
  8. Direct Drive (5:36)
  9. Discone (4:40)
  10. The Red Tapes (5:21)
  11. Meshes of the Afternoon (3:46)
  12. Arthur's Pizza (4:31)
  13. The Last Track (10:16)
totale tijdsduur: 1:08:15 (1:13:21)
avatar van YoG
YoG
Voornamelijk house.
Hier en daar wat loungy up/downtempo

Dit swingt de pan uit.. qua stijl doet dit me nog het meest denken aan X-Press 2 .. maar dan wat meer ingetogen en funkie

Prima achtergrondmuziek.. doet het denk ik goed bij strandfeestjes

Ook de niet-liefhebbers van house zouden dit eens moeten proberen.. Verwacht geen opgedrongen gestamp maar muziek die een lekker niks-aan-de-hand sfeertje neerzet i.c.m. sterke feelgood

avatar van YoG
YoG
Oh wat lekker dit.. het is altijd weer even wennen aan het ietwat gedateerde geluid.. maaarrrrr dit is (deep)house van de bovenste plank.. vooral nummertjes 6 tm 9 zijn echt om de vingertjes bij af te likken.. ontzettend groovy en diep soulful (Discone!!!)
Ze geven hier een lesje house voor beginners..

Hele simpele muziek eigenlijk.. maar alles komt precies op tijd, in de juiste verhouding.. soul baby

The Last Track is een heerlijk downtempo lounge nummertje.. beetje trippy pruttelend keyboardje dat het nummer volspeelt..

Het hele album is prima achtergrondmuziek voor op een Bloemendaalse strand.. 25 celsius, overal ingesmeerde lichamen om je heen.. .. dat idee!
(niet dat ik er ooit tussen zou gaan liggen)

avatar van Mathijs Terranea
Ik ga dit toch luisteren, als het bij het Bloemendaalse strand past, dan past het ook bij mij (of is dat iets te snel gezegt!?)

avatar van Mathijs Terranea
Ik kan alleen het album Pnau vinden...

Lekkere beats met hier en daar soul invloeden. Doet erg zomers aan. Jammer genoeg is dit album bijna niet meer te krijgen. Op 2e hands na, maar dan zit je al op 40 tot 100(!) euro.. en een herdruk zit er ook niet in omdat de band al veel problemen kregen na de release met ongevraagd sample gebruik..