Submission - Code of Conspiracy (2008)

Denemarken
Label: Mighty

1. 111008666700 (2:21)
  2. Rebel of Society (3:41)
  3. Imaginary Freedom (5:04)
  4. A Terror Within (5:14)
  5. Raised Above God (4:08)
  6. In the Eyes of Tyranny (6:18)
  7. An Illusion of the Perfect Forever (1:47)
  8. Determent Infiltration (5:55)
  9. Deservant (5:48)
  10. Celebrate the Dead (3:56)
  11. Code of Conspiracy (5:09)
  12. The End of Eternity (6:54)
avatar van knoltor
Puike opvolger van het uitstekende debuut 'Failure to Perfection'. De band is van melodieuze death metal wat opgeschoven naar een meer Mnemic-achtig geluid, wat grotendeels aan de nieuwe zanger te danken is.
Goeie grooves, bruut drum- en gitaarwerk, maar toegankelijk door de wat gladde productie. Nou nog wachten op een beetje internationale bekendheid.

avatar van andnino
Ik snap het nut hiervan niet echt. Dit is gewoon een Arcane Order album met een minder goede zanger. Drie van de vijf bandleden zitten ook bij The Arcane Order, en die band doet dit kunstje gewoon nog eens (beter) over.

mijn versie heeft trouwens Raised Above God niet, verwacht niet dat dat veel zal uitmaken.

avatar van james_cameron
Verpulverende metal, knalhard en retestrak. Inderdaad, het geheel doet denken aan andere bands, waaronder The Arcane Order, maar wat maakt het uit? Dit album heeft absoluut bestaansrecht. Sterke songs in een knallende produktie. En wat is die Morten Lowe Sorensen toch een beest van een drummer. Mijn god...

avatar van andnino
Dat ik de songs hierop niet goed vind, dat maakt het uit.

avatar van knoltor
Dat je deze band niks vindt, is wat mij betreft prima, andnino. Ieder zijn meug, zeg ik altijd maar.
Maar behalve de grote overlap in bandleden zie ik de link tussen Submission en Arcane Order niet zo.
Goed, er zitten misschien wat elementen uit bovengenoemde band in Submission, maar er is wel degelijk sprake van een andere sound. Zo komt bij Arcane Order bij mij regelmatig het 'Strapping Young Lad' gevoel bij me boven, terwijl dat hier bij Submission toch niet zo is. Dit is meer Mnemic/Soilwork-achtig