Billy Bragg - Don't Try This at Home (1991)

Folk / Rock
Label: Elektra

1. Accident Waiting to Happen (4:01)
  2. Moving the Goalposts (2:34)
  3. Everywhere (5:00)
  4. Cindy of a Thousand Lives (4:15)
  5. You Woke Up My Neighbourhood (3:11)
  6. Trust (4:13)
  7. God's Footballer (3:04)
  8. Few (3:27)
  9. Sexuality (3:47)
  10. Mother of the Bride (3:35)
  11. Tank Park Salute (3:29)
  12. Dolphins (4:20)
  13. North Sea Bubble (3:19)
  14. Rumours of War (2:50)
  15. Wish You Were Her (2:46)
  16. Body of Water (3:56)
  17. Party of God * (4:15)

met Natalie Merchant

18. North Sea Bubble [Demo] * (3:29)
  19. Sexuality [Demo] * (3:53)
  20. Just One Victory [Alternative Mix] * (5:30)
  21. Everywhere [Alternative Version] * (4:42)
  22. Trust [Demo] * (5:42)
  23. Bread & Circuses * (4:28)

met Natalie Merchant

24. Cindy of a Thousand Lives [Demo] * (3:38)
  25. The Few [Demo] * (3:50)
  26. Revolution * (1:50)
  27. Tighten Up Your Wig * (3:17)

met The Athenians & DJ Woody Dee

28. MBH * (2:07)
  29. This Gulf Between Us * (2:46)
  30. Piccadilly Rambler * (1:49)
avatar van Martijn Jonkers
Het beste album van Billy Bragg wat mij betreft. Typisch Britse liedjes met maatschappij kritische teksten. Sexuality was een culthitje begin jaren '90. Een voortreffelijke popsingle. Hoogtepunt is Cindy Of A Thousand Lives. Een prachtig, weemoedig nummer zoals alleen Billy Bragg die kan maken.

avatar van Gladius
ik heb spijtiggenoeg enkel de versie van 16 nummers in m'n bezit. In ieder geval, dit was m'n eerste kennismaking met Billy, en ik was van bij de eerste luisterbeurt meteen onder de indruk! En dat gebeut niet vaak!

avatar van heartofsoul
Jammer van de productie, die mij veel te ruimtelijk klinkt. Ik moet het volume, ook als ik met de hoofdtelefoon luister, terugschroeven, want mijn oren kunnen hier slecht tegen. Verder is het lang geen slecht album. Ik houd erg van het stemgeluid van Billy Bragg, en de instrumentatie, met gebruik van strijkers is boeiend genoeg. De liedjes (het merendeel door Bragg geschreven) vind ik prima, en het door Sid Griffin en Greg Trooper geschreven Everywhere is ook prachtig, evenals Dolphins van Fred Neil.
Mooi album dus dat vandaag, na zo'n 12 jaar, weer eens een draaibeurt kreeg.