Seal - IV (2003)

Pop / Soul
Label: Warner Bros.

1. Get It Together (3:59)
  2. Love's Divine (4:35)
  3. Waiting for You (3:38)
  4. My Vision (4:48)
  5. Don't Make Me Wait (4:31)
  6. Let Me Roll (3:52)
  7. Touch (5:20)
  8. Where There's Gold (5:12)
  9. Loneliest Star (4:04)
  10. Heavenly... (Good Feeling) (5:01)
  11. Tinsel Town (5:53)
  12. Get It Together [Reprise] (1:08)
  13. Love's Divine [Deepsky Club Mix] * (8:47)
avatar van Jordy
Grappig, toen "my vision" destijds een hitje was, kon ik er maar niet opkomen waar dat Thomas Newman-achtige pianootje toch van was. En het was inderdaad uit de Shawshank Redemption score

avatar van musicfriek
Wat staat de hoes er hier raar op

avatar van musicfriek
Hoes is inmiddels aangepast.

Heb het album nu diverse keren beluisterd en hij bevalt me goed moet ik zeggen. Zijn debuutalbum overtreft hij met deze niet. Staan erg mooie songs op (Love's Divine, Get It Together, Don't Make Me Wait), maar ook aantal mindere. Zijn debuut was meer constanter qua kwaliteit van songs.

-4-

avatar van Discoverme
Lekker album en ook Live erg de moeite waard. Get it together heeft een lekkere feelgood funk sfeer..Let me Roll is ook goed dansbaar , De rest is Seal op zijn best: Seal met ballads.
De Reprises zijn ook altijd erg aangenaam om te horen op de Seal-Album..graag een heel album vol met langere reprises..of is het dan geen reprise meer :S

avatar van seanpuffy
vroeger als ik nog jong was was ik echt een grote fan van seal.
ik ben met deze muziek opgegroeid en deze muziek van seal betekend ook heel veel voor mij. ik geef toe het is anders dan mijn normale genre dat ik luister maar dit is en blijft voor mij de beste pop/soul.

seal = great !!!

avatar van Rammetje*
Nee. De Seal van dit album is niet de Seal die ik leuk vind. Dat is de Seal van 't eerste album.

avatar van Reijersen
Sterk album van Mr. Scar. Vooral Love's Divine is een meer dan prachtige ballad. De eerste single Get It Together vind ik wat eentonig, maar verder is het een erg boeiende cd geworden.

avatar van FunkStar
'Waiting for You' is mijn absolute favoriet van dit album. Jammer dat het album zo geflopt is!

dVTB
Aardig album, al kakt het na verloop van tijd een beetje in. Het begin is erg sterk, met de singles Get It Together, Love's Divine en Waiting For You. Dat vind ik ook meteen de drie sterkste songs van de plaat, met Love's Divine als onbetwiste topper. My Vision is natuurlijk ook goed, maar ik geef de voorkeur aan de (oudere) single-versie met Jakatta.

88Fabian
Dit album van SEAL is ook erg goed,en heel apart,in sommige nummers
zit een aparte sfeer zoals bij:Heavenly,Tinsel Town,Touch,Where There's Gold.De Singles van dit album vindt minder goed,en ik vindt het meestal bij SEAL dat ie bij z'n nummers altijd de verkeerde keus maakt om er een single ervan te maken.
Hij had bijvoorbeeld:Dont Make Me Wait en Heavenly,als single moeten uitbrengen.

avatar van vigil
Soms heb je wel eens een zetje nodig om iets te herontdekken. Je denkt wel klaar te zijn met een artiest en dan gebeurt er iets en heeft het ineens weer je volle aandacht en kan je dus ook zo maar voor een positieve verrassing komen te staan.

Dat zetje kwam vorige week maandag (13juli 2015) bij het concert van Trevor Horn in Amsterdam waar Seal de ere gast was en een zestal liedjes mocht zingen. De eerste van Seal en uiteraard de hit killer staan op een redelijk voetstuk maar verder dacht ik weinig meer te vinden bij Seal. Door zijn sterke optreden dook ik zijn backcatalogus weer eens in. Dan kom je o.a. uit bij dit album en dat heb je dan jaren en jaren niet meer voorbij horen komen, ooit een 2,5 aan gegeven en dat was het wel. Nou bij herbeluistering ga ik er sowieso een vol punt bovenop gooien.

Het aftrappende kwartet is ijzersterk met o.a. de single met het fantastische refrein Waiting for You en de enorme hit die geen hit werd omdat het niet op single is uitgebracht My Vision en de Love's Divine waarvan stiekem de heerlijke remix die als bonustrack op het album staat veel beter is dan de album versie. Verder een hoop zeer aardige liedjes met een paar zeer positieve uitschieters (Where There's Gold en Heavenly... bv.), een 2,5 is niet meer van toepassing en heb ik veranderd naar een nette 3,5*

Gele sterren zijn voor 3, 4 en 13

avatar van james_cameron
Na lange tijd maar weer eens opgezet en nog steeds een zeer verdienstelijk album. De beste songs bevinden zich wel in de eerste helft, zoals vaker het geval is bij meneer Seal. Songs als Waiting For You en My Vision zijn uitstekend. Later zijn er ook nog wel een paar mooie tracks, zoals Loneliest Star en Heavenly. Al met al een fijn album, zoals altijd sfeervol geproduceerd door Trevor Horn.