Mary J. Blige - My Life (1994)

Soul / R&B
Label: MCA

1. Intro (1:04)
  2. Mary Jane (All Night Long) (4:41)
  3. You Bring Me Joy (4:14)
  4. Marvin Interlude (0:40)
  5. I'm the Only Woman (4:32)
  6. K Murray Interlude (0:24)

met Keith Murray

7. My Life (4:19)
  8. You Gotta Believe (5:02)
  9. I Never Wanna Live Without You (6:20)
  10. I'm Going Down (3:44)
  11. My Life Interlude (1:15)
  12. Be with You (4:27)
  13. Mary's Joint (5:02)
  14. Don't Go (5:01)
  15. I Love You (4:33)
  16. No One Else (4:17)
  17. Be Happy (5:51)
  18. (You Make Me Feel Like a) Natural Woman * (2:45)
totale tijdsduur: 1:05:26 (1:08:11)
Mijn favoriet. Toen ik dit album voor het eerst hoorde, kon ik er maar niet aan wennen. Haar stem leek wel enkel gekrijs. Uiteindelijk na langer te hebben beluisterd, wonnen haar nummers steeds meer aan kracht. Het klinkt allemaal donker en rauw, en vrolijk wordt je er niet van. Maar haar emoties voel je. Helaas maakte Mary J. daarna steeds meer commerciële albums, wat ik wel jammer vind. Het raakte me niet meer.

voor mij een blijvertje, dit album. Heb een zawak voor haar 'gekrijs' en goeie herrinneringen aan de up-tempo tracks (PARADISCO!!!)

avatar van Reijersen
Mary J. Blige, misschien wel de beste schreeuwlelijk na Chaka Khan. MJB is een topvocaliste, alleen je moet houden van haar sound. Dat doe ik en dit album is erg oke. Geen absolute top, maar altijd boven de middelmaat.

avatar van principal2000
Na dit album begon ik Mary (al) uit het oog te verliezen. Heb nog wel de komende 3 albums in bezit, maar die blijven vooral in de kast liggen. Dit album vind ik toch echt de fijnste (van degenen die ik ken). Veel mooie nummers. Puffy kon toch wel echt goed produceren.

^nu ja vooral chucky thompson

avatar van NewYorkCityLight
Jammer dat ik bij het begin van 'You Bring Me Joy' altijd 'Rock DJ' van Robbie Williams wil gaan meezingen vanwege het gebruik van dezelfde sample
Ik dacht ook dat Beyoncé gebruik maakt van een sample van het nummer 'My Life' in 'Me, Myself & I' maar nu ik dat zo terugluister klopt dat volgens mij niet helemaal. Ik ben wellicht in de war met een ander nummer die dan een sample van dat nummer bevat, want de beat kwam mij zo bekend voor toen ik het voor het eerst hoorde.

Ik vind dit een fijn album, het gaat me steeds meer bevallen. Ik vind de intro al zo fantastisch en als het dan begint met 'Mary Jane' kan het niet meer stuk. Het album duurt me wel iets te lang maar daar hebben meerdere albums van Mary J. Blige last van.

avatar van Psycholamp
Goed album van Mary J Blige. hier staan wel veel goede nummers. op latere albums vind ik het niveau hier en daar te afwisselend. Puffy kon goed produceren, maar daar had ie het ook bij moeten laten.

Dit is not steeds mijn favorite album,
Heb dit album STUK gedraait en kan er nog steeds met veel plezier naar luisteren. En dat heb Ik niet met Veel albums,
Alle tracks van begin tot eind zijn juweeltjes, productionwise, maar vooral de oprechtheid en emoties,waarmee ze je meeneemt
Ik Ben duidelijk een zware fan. Heb haar ook tig keer live amogen ervaren .
Helaas Moët ook toe geven dat Ik,haar latere werk stukken minder vond, met uitzondering van een paar tracks. Maar " My life" zal ze nooit kunnen overtreffen. Ondanks haar Vele pogingen.

Favorite track , het hele album

avatar van into_soul
Het is 20 jaar geleden dat "My Life" verscheen. Op haar tweede album stortte Blige haar gebroken hart uit over oude soul samples. Het werd een enorm succes en maakte een nog grotere ster van de 23-jarige zangeres. Hier zijn 13 dingen die je vast nog niet wist over deze R&B-klassieker: Classic: 13 dingen over Mary J. Blige's "My Life" ?