Mahito Yokota & Koji Kondo - Super Mario Galaxy (2008)

Japan
Score
Label: Nintendo

1. Mahito Yokota - Overture (1:23)
  2. Mahito Yokota - Starbit Festival (1:29)
  3. Koji Kondo en re-arranged by Mahito Yokota - Attack! Koopa's Fleet (1:19)
  4. Mahito Yokota - Catastrophe (0:54)
  5. Mahito Yokota - Peach's Castle Is Stolen (0:32)
  6. Mahito Yokota - Into the Galaxy (1:25)
  7. Koji Kondo - Egg Planet (2:41)
  8. Koji Kondo - Rosetta's Comet Observatory (2:27)
  9. Mahito Yokota - Honeybee Kingdom (2:37)
  10. Mahito Yokota - Stardust Road (3:21)
  11. Mahito Yokota - Battlerock (3:20)
  12. Mahito Yokota - Grass Beach (2:21)
  13. Koji Kondo - Rosetta's Comet Observatory 2 (2:24)
  14. Mahito Yokota - Koopa Jr. Appears (2:54)
  15. Mahito Yokota - Teresa Waltz (2:52)
  16. Mahito Yokota - Floater Land (3:11)
  17. Mahito Yokota - Wind Garden (3:44)
  18. Koji Kondo - Rosetta's Comet Observatory 3 (2:44)
  19. Mahito Yokota - Nemesis King Koopa (3:14)
  20. Mahito Yokota - Hell Prominence (4:08)
  21. Mahito Yokota - Galaxy Plant (2:27)
  22. Mahito Yokota - Battle for the Grand Star (2:25)
  23. Mahito Yokota - Dawn ~A New Morning~ (0:56)
  24. Mahito Yokota - Birth (1:56)
  25. Mahito Yokota - Super Mario Galaxy (4:03)
  26. Mahito Yokota - Purple Comet (3:02)
  27. Koji Kondo - Blue Sky Athletics (1:10)
  28. Konji Kondo , re-arranged by Mahito Yokota - Super Mario 2007 (2:19)
neo
Zoals al eerder geschreven op de andere site:

Ik heb door de jaren heen altijd van alle Mario muziek genoten. Het mooiste van Galaxy is dat er veel odes in zitten aan de overbekende melodieën die al lang meegaan. En deze zijn werkelijk anders gebruikt als in voorgaande delen. Fantastische moment vond ik zo het Mario thema, wat vrolijk rommelend in het speelgoed level terugkeert, Bij oudere games had je zo ook al van die hele simpele muziek die balanceerde tussen ergelijk- en aanstekelijkheid, maar toch altijd je hart veroverde. Ook het verzamelen van die muzieknoten om zo een bepaalde melodie te horen is briljant.

De overstap naar vooral orkestrale score is uitermate begrijpelijk in samenhang met de interactieve werelden van Galaxy, waar veel meer in kan. Het is toch moeilijk te zeggen wat ik nu echt beter vind. Het epische koor tijdens gevechten bij Bowser is spectaculair, maar de synth melodieeën van bijvoorbeeld de onderwater levels van Mario 64 raken mij nog altijd evenveel. Net zoals de midi-files synth muziek van het vrolijke eerste level van Super Mario World niet onderdoet voor soortgelijke, orkestrale muziek van Good Egg. Bij de aftiteling deed de muziek qua kippenvel gehalte ook niet onder voor die bij eerdere titels. Dat de muziek absoluut sensationeler is, dat staat vast.