Sarah McLachlan - Fumbling Towards Ecstacy (1993)

Canada

8. Ice (3:54)
  9. Hold On (4:09)
  10. Ice Cream (2:44)
  11. Fear (3:59)
  12. Fumbling Towards Ecstacy (4:51)
  13. Blue * (2:49)
  14. Possession [Piano Version] * (4:30)
  15. Elsewhere * (4:33)
  16. Plenty * (3:20)
  17. Mary * (3:55)
  18. Good Enough * (3:20)
  19. Hold On * (6:43)
  20. Ice Cream * (2:30)
  21. Ice * (3:58)
  22. Ol' 55 * (4:12)
  23. Hold On [Alternate Version] * (4:42)
Het beste album wat ze tot nu toe heeft gemaakt. Ik vind haar nummers tijdloos, en haar teksten gaan best diep. Als je sommige nummers letterlijk zou vertalen, zou het niet helemaal correct te verwoorden zijn. Je moet meer je 'eigen' verhaal er maar in zien te vinden en/of voelen. Mijn favoriet blijft 'Wait' maar het album bevat daarnaast ook ijzersterke nummers als 'Elsewhere' , 'Plenty', en de titelsong van het album. Daarnaast bevat de cd ook 'skipnummers' die me niet raken.

Het beste album tot nu toe!! Iedereen moet het nummer Possesion horen... mooier bestaat er gewoon niet!!!! 5*

edejong
Dit blijft mijn favoriete album van haar! vooral de track Possesion heb ik ongeveer 5000x gedraaid ! Schitterend gewoon !! 4.5*

Prima zangeres, parels zijn Wait of plenty!

avatar van musicfriek
Denk dat dit wel 1 van mijn favoriete zangeressen is naast Kate Bush en Joanna Newsom. Werkelijk prachtige stem en ze durft vele genres te vertolken: pop, rock, jazz, folk, klassiek, noem maar op. Ik weet in ieder geval al wat ik met kerst ga draaien. Een absolute aanrader: Wintersong

Ziet er inderdaad erg toepasselijk uit, helaas heb ik die nog niet. Ik moet weer eens sparen voor wat van dit soort wegzweefplaten

avatar van musicfriek
Matig album, steekt nog maar net boven de middenmoot uit. Vind de nummers te "gemakkelijk" klinken ofzo. Ze heeft betere dan deze gemaakt. 3*

Ken haar al vanaf Touch, haar eerste en Solace, waarvan hier nog de very ltd.ed. staat, prachtige verpakking, boek, geloof ook iets xtra's aan muziek. Per plaat gegroeid, en toen kwam milionseller Fumbling.....wat een plaat ja. Duidelijke progressie in vele opzichten, sws gezegend met een stem als een nachtegaal ja, prachtig prachtig. Possession werkelijk van ongelooflijke klasse en schoonheid, maar die staan er hier wel meer op ja. Enkel dit nummer mijn all-time Sarah favo, grijs gedraaid ja. Blij dan ookdat ie ooit een vinyl re-release kreeg op MoV. Hierna volgde nog het uiterst genietbare Surfacing, vervolgens haakte ik af, het werd gewoon minder. Mirrorball trouwens ook nog eens een fraaie live registratie. Maar eigenlijk haar eerste 4 platen, yes, wonderbaarlijk.

In 2001 kreeg Possession ook een uitmuntende dance mix onder de naam Transfer - Possession.