Malcolm McLaren & the Bootzilla Orchestra - Waltz Darling (1989)

Label: Epic

1. House of the Blue Danube (4:55)
  2. Something's Jumpin' in Your Shirt (4:54)
  3. Waltz Darling (4:29)
  4. Shall We Dance (4:42)
  5. Deep in Vogue (4:04)
  6. Call a Wave (4:13)
  7. Algernon's Simply Awfully Good at Algebra (4:02)
  8. I Like You in Velvet (5:17)
Leuke gimmick van onze geslepen Malcolm McLaren, maar na verloop van tijd draaide ik dit nooit meer. Leuk voor even dus.

avatar van Madonna
Hele aparte plaat vind ik dit. Nummer 2. Something's Jumpin' in Your Shirt en 3 Waltz Darling zijn de bekendste hits. Volgens mij ben ik toen verder gaan brainstormen met Vogue . Ik dacht dat het wel een hype zou gaan worden maar dat viel reuzemee. Het was geen mega-hype. Bijzonder album blijft dit, het heeft verschillende stijlen. Ik kan het wel waarderen dit project. Best goede zangeres die die nummers heeft ingezongen.

-3.5-

avatar van monique
het is inderdaad een apart album met verschillende muziekstijlen,maar dat maakt het tot een zeer goede plaat,ik draai deze cd nog vrij regelmatig,absoluut hoogtepunt op dit album is ''I like you in velvet''

avatar van FunkStar
Goed album wat ik laatst heb gekocht in een kringloop winkel. Something's Jumpin' in Your Shirt en Waltz Darling waren de hits van het album. Ik dacht zelfs dat Elvis dochter, Lisa Marie de nummers had ingezongen...?

FunkStar schreef:

Volgens mij toch wel een andere Lisa Marie.

avatar van Jan Wessels
Waltz Darling vond ik een prima nummer. Something's Jumpin' In Your Shirt vond ik stuitend ranzig. De rest van het album kon me niet echt boeien. Maar de neo-romantische hoes van de elpee is erg mooi. Waarschijnlijk iets uit de Pre-Rafaelitische schildersschool?

Ene Lord Frederick Leighton heeft het geschilderd

avatar van musicfriek
Jan Wessels schreef:

Haha, nou, als je de titel vergelijkt met nummers van nu, dan is deze nog heel netjes Maar beide songs erg leuk nog steeds. Videootjes opgezocht en vooral die van Waltz Darling vind ik nog steeds prachtig. Madonna sprong natuurlijk in op deze rage met het welbekende Vogue.

musicfriek schreef:
Madonna sprong natuurlijk in op deze rage met het welbekende Vogue.

Madonna was net zo'n slimme tante als McLaren

Het grappige is dat ik Vogue pas met terugwerkende kracht één van haar betere nummers vond.

avatar van blur8
Waltz Darling is het commercieel succesvolle vervolg van Fans uit 1984, met dezelfde procede: herkenbare Opera en Straus klassiekers met een aantrekkelijke beat. De luchtige humor van Somthings jumping werkt wel erg aanstekelijk.

avatar van dennisversteeg
Gewoonweg een leuk album. Er is niks baanbrekends aan, maar et gebruik van de Schöne Blaue Donau is leuk gedaan en zorgt voor een rode draad door het album.

Verder is het neatuurlijk zo bubblegum als het maar kan, maar dan wel erg goede bubblegum met prima uitgevoerde deuntjes.

avatar van Jan Wessels
Nu Malcolm McLaren overleden is kun je de cd's weer redelijk gemakkelijk krijgen. Laatst Duck Rock eindelijk kunnen aanschaffen voor een leuke prijs. En toch ook deze Waltz Darling meegenomen. Bij herbeluisteren moet ik zeggen dat het trucje van McLaren om klassieke muziek te mixen met moderne muziek op zich grappig is gedaan maar het klinkt toch wat geforceerd. Is het dan geen goed album? Ik moet eerlijk zeggen dat het album beter is dan ik mij kon herinneren. Waltz Darling blijft een sterk nummer maar ook Deep in Vogue is sterk gedaan. 3,5*

avatar van pureshores
heb een 12" van Waltz darling waar Deep in Vogue ook op staat en daarmee zijn dat gelijk de essentiele tracks. Heb dit album ooit bij de videotheek geleend en kan me van de rest niets meer herinneren, meen dat House of the Blue danube ook een single was.

Zoals Jan Wessels al zegt, Something's jumping is na de genialiteit van Waltz darling het totaal tegenovergestelde, of in de tijdgeest van 1989, platte Veronica pop en dat nummer vind ik 10x niks

avatar van Twinpeaks
Leuk album waarop het speelse de boventoon voert.Mc Laren nam natuurlijk maar bitter weinig serieus en hier is dat niet anders.Het verschilt zit hem echter dat dit bijna allemaal prima liedjes zijn.De basis was een prima beat met daaroverheen verschillende frivoliteiten die tot een smakelijk geheel werden gesmeed.Gooi daarbij de volle productie van Phil Ramone en Mc Laren zelf aangevuld met Bootsy's fratsen en je hebt een lekker album wat verassenderwijs ook of de tijd heeft weten te doorstaan. Ik ga voor 4 sterren

avatar van Rainmachine
Jeetje dit album heeft de jaren goed overleefd. Prachtige hoes en zeer goed geproduceerd, dat zorgt in dit geval (bij mij) al voor een voldoende. Komt bij dat dit album ook anno 2022 misschien wel beter bij mij valt dan destijds in 1989. Zijn album Fans is al die jaren bij mij regelmatig voorbij gekomen maar deze al heel lang niet meer. Daar gaat de komende weken weer even verandering in komen. Grappig wat hij hier allemaal uit de muzikale hoed tovert, het zou niet moeten klinken die maffe mix met klassiek maar het klinkt erg lekker. The Bootzilla Orchestra, hoe kom je er op!