Thin Lizzy - Still Dangerous (2009)

Alternatieve titel: Live at Tower Theatre Philadelphia 1977

Ierland
Label: VH1 Classic

1. Soldier of Furtune (5:25)
  2. Jailbreak (4:27)
  3. Cowboy Song (5:04)
  4. Boys Are Back in Town (4:45)
  5. Dancing in the Moonlight (4:08)
  6. Massacre (3:02)
  7. Opium Trail (4:50)
  8. Don't Believe a Word (2:24)
  9. Baby Drives Me Crazy (6:10)
  10. Me and the Boys (6:57)
  11. Bad Reputation * (4:19)
  12. Emerald * (4:35)
avatar van Metal-D78
Geweldige opnames! Minpunten: 1. Tracklist is door elkaar gehaald; 2. Concert is niet volledig (kijk/luister maar op Wolfgang's Vault).
Ik vrees dat over een poosje het volledige concert op cd verschijnt (net als bij UK tour 75 dat vooraf is gegaan door Live at Derby dat bedoelt was om mensen over te halen om de DVD van Live and Dangerous aan te schaffen).

avatar van De Ulk
Ik heb vandaag de LP-versie gekocht, daar zit een single bij met de extra nummers Bad Reputation en Emerald.

Kingsnake
live in 1977 zie ik op de hoes staan!

Kan dat niet even als alt. titel worden ingevoerd.
Dat schept wat meer duidelijkgheid.

Hoe verhoudt deze plaat zich tot Live & Dangerous, de dubbelelpee uit 1977?

Kingsnake schreef:

Hoe verhoudt deze plaat zich tot Live & Dangerous, de dubbelelpee uit 1977?

Vergelijkbare kwaliteit, dus top. Een aantal versies van nummers van dit optreden komen ook terug op Live and Dangerous... ik vermoed dat Massacre van dit optreden ook op Live and Dangerous staat.

Een aantal nummers van deze cd staat niet op Live and Dangerous: Bad Reputation, Soldier of Fortune, Me and the Boys en Opium Trail.

Verplichte aanschaf vioor de fan, maar nogmaals: er had veel meer ingezeten.

avatar van Sir Spamalot
Kingsnake, ik heb een correctie ingediend voor:
de alternatieve titel: Live at the Tower Theater Philadelphia 1977
en twee Japanse bonustracks: Bad Reputation en Emerald
en alle tracktijden

Eerst indruk: mooi live-album maar veel te kort... Spelen hierop mee: zanger/bassist Phil Lynott, drummer Brian Downey, gitarist Scott Gorham and gitarist Brian Robertson,

avatar van notsub
Het is een goede live registratie, maar ik heb genoeg aan Live & Dangerous. Ik heb nu te veel het gevoel van "alweer dat nummer?". De twee releases lijken gewoon op elkaar en dat maakt deze een beetje overbodig voor mij. Wat de kwaliteit betreft is er niets mis met deze CD, Thin Lizzy is hier ook goed in vorm.

notsub schreef:

Kan ik me voorstellen. Slechts 4 nummers staan hierop die niet op L&D staan. Daarnaast staan er hier een aantal nummers op die ook op (in dezelfde variant) op L&D staan.

avatar van vielip
Ik heb deze op dubbel lp. Geweldig om een nummers als Soldier of fortune, Opium trail of Me and the boys eens live te horen! Het geheel klinkt ook nog eens geweldig. Veel beter eigenlijk dan Live and dangerous vind ik. Enig minpuntje is de korte duur van het album.