James White and the Blacks - Off White (1979)

Avant-Garde
Label: ZE

1. Contort Yourself (6:16)
  2. Stained Sheets (5:51)
  3. (Tropical) Heat Wave (3:55)
  4. Almost Black Pt. I (3:16)
  5. White Savage (4:52)
  6. Off Black (6:29)
  7. Almost Black Pt. II (3:59)
  8. White Devil (4:36)
  9. Bleached Black (2:52)
  10. Christmas with Satan * (9:54)
avatar van Mjuman
Stond al tijd op mijn wenslijst; van de week aangeschaft als picture disk - tweemaal gedraaid tot nu toe; nog geen waardering. Eerste typering: onrustige grotestadsfunk.

avatar van Mjuman
Nu in de spot bij MOOWS

avatar van wibro
Dit album vanmorgen voor het eerst beluisterd. Het begint goed met de August Darnell Remix van Contort Yourself. Het blijkt ook het enige echt goede nummer te zijn. De rest is nu niet bepaald mijn ding. Dat saxofoongeluid - een en al onrust - begon me op gegeven moment danig op mijn zenuwen te werken. Toch wil ik dit album zeker niet afserveren als matig. Misschien moet ik 'm nog een keer een kans geven.

3.5* dit vanwege de uitstekende opening.

avatar van Jonestown
Eén van de beste platen uit de No Wave tijd. De combinatie van punk, funk en neurojazz blijft White/Chance's handelsmerk. Complete idioterie toen dit album verscheen. Nog steeds trouwens.

avatar van sajelaelse
Bezig met grote opruiming 70/80-er jaren lp's. Voor de muziek bewaar ik deze niet, wel vanwege de mooie hoes.