Good Charlotte - Good Charlotte (2000)

Rock / Punk
Label: Epic

1. Little Things (3:23)
  2. Waldorf Worldwide (3:20)
  3. The Motivation Proclamation (3:35)
  4. East Coast Anthem (2:27)
  5. Festival Song (3:00)
  6. Complicated (2:49)
  7. Seasons (3:16)
  8. I Don't Wanna Stop (2:40)
  9. I Heard You (2:42)
  10. Walk By (2:42)
  11. Let Me Go (3:01)
  12. Screamer (3:36)
  13. Change / Thank You Mom (8:38)
  14. If You Leave * (2:45)
  15. The Motivation Proclamation [Live Acoustic] *
  16. The Click * (3:33)
Dit is echt een super album!! Ik hou van alle liedjes die erop staan, vooral Motivation Proclamation (toffe video), Little things (1e video),....
Natuurlijk is het eerste album van een groep altijd een 'experimenteel' album, maar G(ood)C(harlotte)really Rokzzz!!!

slaemperayreon
dit is idd nog een beetje experimenteel, maar ze gaan op zich de goeie kant op.

Ik vind dit voor een 1e cd voor een band echt geweldig!!... de East coast anthem is echt super!! die hadden ze moeten uitbrengen als single, dat was gegarandeerd een wereldhit geworden! er staat ook nog een hidden track op, die komt ongeveer 4 minuten na changes en dat heet thank you,mom ook een prachtig nummer! enige minputjes van dit album zijn, i dont wanna stop en walk by.. de rest is geniaal!! 4 sterren

ForzaRob
Ik vind dit echt een bagger-cd in vergelijking met de rest van het werk van G.C.

1,5
Bad! Bad Charlotte! Down boy! Heel! Bad!

1,5 uit 5

gc-gd
album is mischien minder omdat good charlotte het zo snel mogelijk heeft afgemaakt omdat ze daarna op tour mochten gaan wat ze graag wilden.

maar ik als gc fan vindt dit album natuurlijk hartstikke vet kan maar niet genoeg krijgen van al die punkrock nummers.

avatar van HaWe
ja idd. het album is wat in-compleet op een of andere manier, maar ik ben ook errrug fan van GC duss kvin deze cd misschien nog wel lueker dan hun laatste

Ik vind echt mooie cd, waren toen nog jonge gozers

avatar van Gretz
GC's eerste album heeft meer ietwat rauwe punknummers dan de volgenden. Op zich al een best aardig geluid, maar hun latere werk overtreft het debuut toch wel naar mijn mening. Motivation Proclamation, East Coast Anthem en Festival Song zijn lekker 'meeblèr', en de rest zit tussen redelijk en goed in. 4*

avatar van Shinobi
Wel een aardige album, die misschien hier en daar wat bijgeschaafd had kunnen worden.

Ik geef 'm 3, 5 sterren.

avatar van Shinobi
1, 5 Ster eraf, ben niet zo into Good Charlotte meer.

Festival Song is echt een nummer wat je terug doet denken aan je jeugd. Lekkere rauwe nummers en goeie teksten. High School!

avatar van Arrie
Rauw? Dat valt toch wel mee?

PriestMaiden
De gitaren staan hier wat hoger in de mix als op hun (nog poppyer) opvolgers. Toch blijven de nummers op dit album niet zo hangen.

avatar van BoyOnHeavenHill
Moeilijk aan te geven waarom dit mij zo tegenstaat. De melodieën zijn pakkend genoeg, er wordt gezorgd voor voldoende afwisseling, er zijn wat slimme koortjes hier en daar, er zit best energie in en het klinkt allemaal goed, zodat het enige echte minpunt dat ik kan bedenken (buiten dan de religieuze sentimenten in het tekstboekje) de enorm monotone en zeurderige zang is. Maar ja, als ik vervolgens Green Day of Weezer draai hoor ik wat ècht scherpe punkpop en ècht beklijvende melodieën zijn, en daarna heb ik aan Good Charlotte geen behoefte of boodschap meer. Ik lijk niet de enige te zijn, want er is bij dit album al sinds bijna vier jaar geen bericht meer geplaatst...