Wolves in the Throne Room - Black Cascade (2009)

Label: Southern Lord

1. Wanderer Above the Sea of Fog (10:33)
  2. Ahrimanic Trance (14:05)
  3. Ex Cathedra (10:58)
  4. Crystal Ammunition (14:20)
avatar van snarf349
Ambient, black, doom metaal van de bovenste plank, heerlijk om tijdens het werk op de mp3 te hebben en dan mee blerren, dan weten je collega`s zeker dat je niet spoort...
Muzikaal geweldig, maar wat kan die vent knorren.

avatar van Joy4ever
Machtig mooi dit!! De sfeer op dit album is onovertroffen. Schitterend.

thedude1975
Weet niet of dit geschikt is tijdens het werk, al zal dat van het type werk afhangen.... Kan me voorstellen als je boswachter bent, dat dit een goede soundtrack is;)

Hele goede plaat dit overigens. Live is WITTR ook geweldig, in feb '09 in W2 gezien en het was vrij briljant.

avatar van Metal-D78
Mijn kennismaking met deze band. Ik weet niet meer wie mij hierover tipte, maar nadat ik via Myspace wat nummers van ze had gehoord was mijn interesse gewekt. Het is met name de sfeer die mij aanspreekt: lekkere gruizige (black) metal, lang uitgesponnen nummers en af en toe happerende drums. Heerlijk 's avonds met de koptelefoon op!

avatar van Fred Zed
Godspeed You! Black Metal

avatar van Fred Zed
...oh ja was redelijk verbaasd dat de wall of sound op Black Cascade cd slechts geproduceerd wordt door 3 boswandelaars, een must om live mee te maken. Groomy stage & oerkreten from hell.

avatar van AOVV
Sterk album, al vind ik 'm toch niet zo goed als 'Two Hunters'. Dat album wist me meteen bij m'n kladden te grijpen, om niet meer los te laten. Ik vermoed dat deze ook nog gaat stijgen in mijn achting, maar er zal iets meer tijd over gaan..

avatar van wizard
Dit album kocht ik ongeveer 2 weken nadat ik kennis maakte met de muziek van Wolves in the Throne Room. Met Celestial Lineage, om precies te zijn. Dit is een van de weinige albums die ik afgelopen jaar gekocht heb zonder het eerst te luisteren.
Gewend aan de vele kleuren en sferen van Celestial Lineage was dit album aanvankelijk een kleine teleurstelling. Voor mijn gevoel was dit gewoon 50 minuten in hetzelfde tempo doorrammen zonder rustpuntje, tempowisseling of opbouw. Met enkel sommige stukken van Ex Cathedra als uitzondering hierop. Met name de drum stond me tegen.
Intussen, na flink wat keren luisteren, begin ik steeds wat meer te horen in dit album. Saai is het in ieder geval niet meer. Zo nu en dan word ik meegetrokken de muziek in, maar wat meer afwisseling zoals op de opvolger was niet verkeerd geweest.
Gaf ik Celestial Lineage zonder twijfel 4.5 sterren, bij Black Cascade heb ik lang getwijfeld tussen 3.5 en 4. Omdat ik toch redelijk vaak de gedachte krijg om dit album maar eens weer op te zetten, ga ik voor het laatste.
O ja, Wanderer above the Sea of Fog...een van de mooiste songtitels die ik ken. Ik krijg er meteen een beeld en een gevoel bij.

4.0*

avatar van mayhemblik
Wat een wereld band, kippevel en schuim op de mondhoeken plaat!

avatar van Razoreater
Ahrimanic Trance vanaf 6:30... magisch.