Ziggy Marley & The Melody Makers - Conscious Party (1988)

Jamaica
Reggae
Label: Virgin

1. Conscious Party (4:54)
  2. Lee and Molly (4:26)
  3. Tomorrow People (3:37)
  4. New Love (3:41)
  5. Tumblin' Down (4:01)
  6. We a Guh Some Weh * (3:50)
  7. A Who a Say (3:33)
  8. Have You Ever Been to Hell (5:21)
  9. We Propose (4:34)
  10. What's True (3:26)
  11. Dreams of Home (4:54)
avatar van andré
Overtuigend album van 'de zoon-van'. De single Tomorrow People was destijds een behoorlijke hit, en volgens mij zijn er van dit album aardig wat exemplaren verkocht. Opvallend is de gelijkenis met vader Bob, de zang lijkt soms sprekend (Have You Ever Been To Hell). Ook het politieke engagement is Ziggy niet vreemd. Alweer een tijd niks meer vernomen van deze brave borst. Maar ook wel logisch: de Jamaicaanse zon, zee en strand maakt de mens gemakzuchtig, tel daarbij op een vette joint en... tja, geef hem eens ongelijk...

avatar van musicfriek
Tomorrow People was zijn grootste hit dacht ik. Daarna kwam er nog een single genaamd Kozmik. Ook erg lekker. Best wel benieuwd naar dit album.

avatar van reptile71
Een zalige plaat van Ziggy, komt natuurlijk goed tot zijn recht met dit warme weer. Slechts 10 stemmen en een gemiddelde van 3,30... dat is jammer want dan missen toch heel wat mensen dit fijne reggae plaatje. Waarom hier electronic bij het genre staat is me trouwens een raadsel. Natuurlijk wordt er wel electronica gebruikt (waar niet tegenwoordig), maar het is toch echt wel een pure reggae sound die hier wordt neergezet.

Overigens is de volgorde van de nummers die hier staat anders dan die op de LP die ik heb. Op de LP knalt kant B er lekker in met Lee and Molly vervolgt door Tomorrow People. Als ik de cd volgorde zo zie denk ik dat het album hierdoor iets verslapt en dat is jammer. Volgorde van een album is zeer belangrijk.

avatar van reptile71
Leuk gegeven is dat deze fijne plaat is geproduceerd door Chris Frantz en Tina Weymouth, beiden bekend van Talking Heads.

avatar van lennon
Tja... De gelijkenis is echt enorm. Qua uiterlijk, en qua stem ook! Best bijzonder.

Lekker zomers plaatje. Qua sound een klein beetje achterhaald (wat goedkope synth geluiden) maar al met al toch best een lekker plaatje.
Maar of dat nou te maken heeft met de enorme link naar vader Bob? Zijn manier van zingen, en geluidjes is zelfs gelijk aan zijn vader. Niet storend, maar wel bijzonder!