God of War (2005)

Score
Label: SCEI

1. Gerard Marino - Escape from Madness (0:40)
  2. Gerard Marino - The Vengeful Spartan (1:24)
  3. Gerard Marino - Kratos and the Sea (2:23)
  4. Gerard Marino - Have Faith (1:23)
  5. Mike Reagan - The Splendor of Athens (2:11)
  6. Mike Reagan - This City Will Be Your Grave (0:26)
  7. Mike Reagan - Ares Destroys Athens (1:15)
  8. Mike Reagan - Mind the Cyclops (2:12)
  9. Mike Reagan - Athenian Battle (3:09)
  10. Winifred Phillips - Exploring the Ruins (2:04)
  11. Mike Reagan - Athens Rooftops Fighting (2:41)
  12. Gerard Marino - Save the Oracle Challenge (1:37)
  13. Gerard Marino - Kratos' Evil Past (2:03)
  14. Gerard Marino - Too Late (2:00)
  15. Gerard Marino - The Great Sword Bridge of Athena (2:19)
  16. Gerard Marino - What the Oracle Spoke (1:11)
  17. Gerard Marino - The Story of Chronos (1:19)
  18. Mike Reagan - Battle the Lethal Sirens (2:30)
  19. Ron Fish - The Temple of Pandora (0:38)
  20. Ron Fish - Pandoran Cyclopes Attack (1:44)
  21. Ron Fish - The Architect's Mysteries (2:02)
  22. Cris Velasco - Zeus' Wrath Divine (3:06)
  23. Winifred Phillips - The Underwater World of Poseidon (3:06)
  24. Cris Velasco - Minotaur Boss Battle (1:59)
  25. Ron Fish - Burning Visions (1:17)
  26. Winifred Phillips - Pandora's Box (1:02)
  27. Cris Velasco - Hades, God of the Underworld (1:15)
  28. Ron Fish - The Fury of Ares (1:28)
  29. Mike Reagan & Cris Velasco - Duel with Ares (2:28)
  30. Winifred Phillips - Enthroned on Mount Olympus (1:59)
  31. Gerard Marino - God of War End Title (5:08)
Kingsnake
Soundtrack van een computerspelletje?

Waar ligt de grens....

Relax
Tis niet zomaar een computerspelletje hoor.

Relax schreef:
Tis niet zomaar een computerspelletje hoor.

Prima.
Zal een top-spel zijn maar dat is niet relevant.
Wat voor muziek is dit, dat het een plek verdient op MusicMeter.

avatar van sdr
sdr

Prima.
Zal een top-spel zijn maar dat is niet relevant.
Wat voor muziek is dit, dat het een plek verdient op MusicMeter.

Zolang het verkocht is maakt het toch verder niet uit? En er zijn spellen met prachtige muziek hoor (morrowind, staat hier ook op de site).

sxesven
Kingsnake schreef:
Soundtrack van een computerspelletje?

Waar ligt de grens....

Doe eens niet zo sneu, joh.

sdr schreef:

Het maakt mij niet uit.
Ik was gewoon benieuwd naar de richtlijnen.
Kan me niet voorstellen dat de muziek van de computerspellen die ik ken (Mario Bros, Mariokart) het verdienen om op deze site te staan.

Kijk, als dit gewoon losse tracks zijn, die als nummer gezien kan worden, hoor je mij niet.
En dat was eigenlijk, zo'n beetje mij vraag in dezes.

sxesven schreef:

Doe eens niet zo sneu, joh.

Ik hoop niet, dat je denkt, dat jij kan bepalen hoe ik handel en wat ik schrijf?

avatar van BoordAppel
Niet anders dan een filmsoundtrack dit.

sxesven
Kingsnake schreef:

Ik bedoel dat je je met zo'n opmerking profileert als een beetje kortzichtig. Als je je erg geroepen voelt bij een album als dit een dergelijke opmerking neer te plempen ("Waar ligt de grens...", kom op zeg) kun je weerwoord verwachten, helemaal als het erop lijkt dat je van het VGM-genre (video game music dus; en inderdaad, zoals BoordAppel zegt, in essentie niet anders dan filmscores) weinig kaas hebt gegeten. Massa's klassiekers en grote namen die onder een breed publiek waardering hebben weten te kweken (Uematsu bovenal natuurlijk, maar ook Mitsuda, Shimomura, en zo verder) - terecht ook - en evengoed componisten die net zo goed voor films de muziek hebben verzorgd (Giacchino bijvoorbeeld - bekend van bijvoorbeeld de muziek voor Lost - deed enkele Medal of Honor soundtracks). Om dus het VGM-genre af te schetsen als een infantiel gebeuren vind ik een beetje sneu (of liever; het specifiek opzoeken van een VGM album en zo'n opmerking er dan neergooien, zonder enige weet van het gebeuren - het waarom ervan ontgaat me).

Guardian of Isis
Ik heb deze erop gezet, en wel omdat ik vind dat ze erop mag staan. Goed, het bestaat dan wel uit veel kleine nummers, maar ik vind zeker dat het zich mag meten met sommige filmsoundtracks. Er zitten zeker genoeg memorabele en epische stukken in, ook al komen de stemfragmenten hier en daar wat vreemd over als je ze uit context van het spel ziet.

Ik weet niet of het met een orkest is gemaakt of met de computer (daar heb ik niet genoeg oor naar), maar om je vraag dus te beantwoorden: het klinkt als de soundtrack voor een Lord of the Rings of een Gladiator, heel dramatische, soms bombastische, maar altijd amusante muziek die mij steeds doet denken aan toen ik het spel speelde. Good times.