Graham Parker and the Rumour - The Up Escalator (1980)

Label: Stiff

1. No Holding Back (3:18)
  2. Devil's Sidewalk (3:14)
  3. Stupefaction (3:30)
  4. Empty Lives (5:06)
  5. The Beating of Another Heart (4:20)
  6. Endless Night (3:35)

met Bruce Springsteen

7. Paralysed (3:12)
  8. Maneuvres (3:28)
  9. Jolie Jolie (2:59)
  10. Love Without Greed (3:24)
  11. Women in Charge * (3:32)
avatar van Nanne
dit is een prachtige plaat, heb hem helaas nog steeds niet op cd kunnen vinden.

Hij is vorige week opnieuw uitgebracht, wellicht heb je nu meer succes.

avatar van Madjack71
Elvis Costello, Tom Petty en de sound uit de dagen van The River van Springsteen, zijn zo wat naampjes die bij mij naar boven komen, bij het horen van deze leuke verrassing. Link naar Springsteen is natuurlijk snel gemaakt met een medewerking van Danny Federici en backing vocals van The Boss himself op Endless Night.
Endless Night zou zo ook op The River hebben gekund, maar er is meer te genieten, vooral de B kant heeft een lekkere drive. Maar ook in zijn geheel zit het goed in elkaar. Rock 'n Roll op en top.

avatar van Dibbel
Mijn hemelsblauwe gemarmerde LP op Stiff Records heeft een iets andere trackvolgorde dan hierboven.
Dwz nummer 4 en 5 zijn op mijn LP nummer 9 en 10 en nummer 9 en 10 zijn op mijn LP nummer 5 en 4.

Overigens een erg sterk album van Graham Parker & The Rumour.
Met zijn karakteristieke enigszins snerende stem zingt hij hier een tiental merendeels goede songs die aanstekelijk zijn en blijven hangen.
Met op toetsen Nicky Hopkins en Danny Federici (E-Street Band).
Het klinkt af en toe inderdaad als Elvis Costello en Bruce Springsteen en die typische eind jaren 70 new wave en powerpop, maar heeft toch genoeg eigen identiteit.
IJzersterke nummers zijn No Holding Back, Endless Night, Devil's Sidewalk en The Beating Of Another Night.
De rest zit er niet veel onder.

Deze man heeft overigens nog nooit een slechte plaat gemaakt.
Zo.
En gewoon 4 sterren weer.