(hed) p.e. - New World Orphans (2009)

Metal / Hip-Hop
Label: Suburban Noize

1. New World (Intro) (1:01)
  2. Live Or Die Free (1:58)
  3. Bloodfire (2:48)
  4. Ordo (Ab Chao) (2:42)
  5. Stay Ready (4:15)

met Dirtball

6. Family (2:47)
  7. Stepping Stone (3:14)
  8. Renegade (3:29)
  9. Everything All the Time (3:03)
  10. Mortgage Crisis (Intro) (0:20)
  11. Middle Class Blues (1:44)
  12. Flesh and Blood (4:18)
  13. Nibiru (Intro) (0:30)
  14. Planet X (3:44)
  15. Higher Ground (3:57)

met Kottonmouth Kings

16. A Soldiers (Intro) (0:12)
  17. Tow the Line (3:59)
  18. Self Aware (3:09)
  19. Lost History (Intro) (0:23)
  20. This Love (3:06)
  21. Work on This * (4:24)

met Tech N9ne

22. Babylon Fall * (3:30)
  23. Bucky Lasek [Black Version] * (1:32)
  24. Cities on the Moon [White Version] * (2:27)
  25. Hey Now [White Version] * (2:51)
  26. Girlfriend [Red Version] * (4:30)
  27. Born2Ride [Red Version] * (3:24)
  28. 4Smokazonly * (3:53)

met Potluck

29. Don't Fuck with Us [Black Version] * (2:09)
avatar van Sammy
Drie versies brachten de mannen van (hed) pe maar liefst uit: een zwarte, een witte en een rode...tussen haakjes aangegeven welk nummer op welke kleur cd staat. Doe ermee wat je wilt!

avatar van Shinobi
Ik wou deze al sinds de release toevoegen, maar nooit echt zin gehad om te doen. Any way ik heb zelf de witte versie, omdat de artwork daarop het beste uitkwam en de bonus tracks vond ik ook iets beter klinken.

Verder is het gewoon wat we van (hed) p.e. gewend zijn, muziek met soms een politieke boodschap, dan weer denigrerend doen tegenover vrouwen, dan weer beuken op niets enz. enz. Het is toch wel een band waar ik inmiddels een zwak voor heb ontwikkeld.

3, 5 Sterren van mij.

avatar van Jorge-E
Hip-Hop vermegnt met Rock of Metal pakt altijd wel goed uit vind ik.
Cypress Hill, Tech N9ne, Kottonmouth Kings, Insane Clown Posse, Natas...

3.5

avatar van Shelter
ik vond het vroeger echt de shit haha, heb het al een tijd niet meer geluisterd. Weet niet zeker of ik de nieuwe albums moet proberen.
Maar aan de stemmen hier te zien is het toch niet slecht...wellicht toch maar eens proberen

avatar van james_cameron
De mix van hiphop en punkrock blijft intrigeren, maar net als de vorige plaat is ook dit album niet al te best. De brakke produktie helpt al niet, vooral gitaar en drums komen niet uit de verf, maar het songmateriaal is ook wederom aan de magere kant. Jammer, want deze band heeft het absoluut in zich om nog een aantal sterke albums te maken. Politiek, seks, buitenaardse wezens, meer politiek en meer seks, het komt allemaal aan bod. Overtuiging en stootkracht zijn echter ver te zoeken. Her en der een verdwaalde goede track, maar dat mag ook wel met 29 nummers op de cd.

Vorig jaar Jared geinterviewd, hele toffe kerel, heel relax (zou je niet denken als je de muziek hoort). Toen kwam dit album net uit, toen heeft die de CD nog aan me gegeven en gesigneerd.