Trail of Tears - Bloodstained Endurance (2009)

Noorwegen
Label: Napalm

1. The Feverish Alliance (4:01)
  2. Once Kissed by the Serpent (Twice Bitten by Truth) (3:21)
  3. Bloodstained Endurance (3:35)
  4. Triumphant Gleam (3:40)
  5. In the Valley of Ashes (3:54)
  6. A Storm at Will (4:00)
  7. Take Aim.Reclaim.Prevail (3:11)
  8. The Desperation Corridors (4:12)
  9. Farewell to Sanity (4:31)
  10. Dead End Gaze (3:57)
  11. Faith Comes Knocking (4:32)
  12. Onward March the Merciless * (3:08)
Enorm sterk album. Overtreft met gemak hun laatste 2 wapenfeiten en staat bijna on par met A New Dimension Of Might. Melodisch, bombastisch, dramatisch, orgastisch! 4.5/5

avatar van james_cameron
Zo lyrisch kan ik er nu ook weer niet over zijn. Best goed album, met goed in het gehoor liggende composities, maar ik plaats er toch een aantal kanttekeningen bij. De wat mij betreft niet al te beste zangeres krijgt de absolute hoofdrol- dat is best jammer, omdat daardoor de superieure grunts tot een bijrol gedelegeerd worden. Ik had het liever andersom gezien, maar goed, dat is een kwestie van smaak. Met een betere zangeres was het album in ieder geval een stuk beter geweest. Ook mis ik her en der wat lekkere gitaarriffs en kunnen een aantal kitscherige melodielijnen de prullenbak in. De unaniem pakkende songs blijven door de sterke produktie gelukkig moeiteloos overeind, zodat de beoordeling toch positief uitpakt.

avatar van notsub
Dit is een lekkere plaat van Trail of Tears. Ik vind het niet erg dat de zangeres wat meer ruimte krijgt, grunts zijn toch niet mijn favoriete onderdeel van de mzuiek. De zangeres zingt prima al valt te betwisten of ze niet teveel "soul" in haar stem heeft voor deze muziek. Live in België overtuigde ze recent in ieder geval prima. Qua muziek is er niet veel veranderd, de stevige metal zal prima passen bij Epica, met wie ze binnenkort in Nederland te bezichtigen zijn.