The Saints - All Fools Day (1985)

Australiƫ
Label: Lost

1. Just Like Fire Would (3:24)
  2. First Time (3:38)
  3. Hymn to Saint Jude (3:34)
  4. See You in Paradise (4:17)
  5. Love Or Imagination (3:45)
  6. Celtic Ballad (2:50)
  7. Empty Page (3:28)
  8. Big Hits (On the Underground) (3:03)
  9. How to Avoid Disaster (2:47)
  10. Blues on My Mind (2:59)
  11. Temple of the Lord (3:45)
  12. All Fools Day (4:46)
avatar van lebowski
Sterke plaat, waarbij de zang van Chris Bailey af en toe wel aan die van Jagger doet denken. Rock & roll, soul, gospel, punk, Keltische invloeden, alles klinkt door in dit lekkere album. Toppers wat mij betreft zijn Big Hits On The Underground, Temple Of The Lord en See You In Paradise.

avatar van Jan Wessels
Deze cd staat nog op mijn wish-list. Heb de elpee ooit op tape gezet. Lebowski (thé Big "you pissed on my carpet" Lebowski?) omschrijft het album prima. The Saints begonnen ooit als een punk-achtige band. Ik heb ze in 85 of 86 zien optreden in Vera in Groningen en een paar bezoekers dachten dat het leuk zou zijn om met bier te gooien (met de punk-achtergrond in het hoofd denk ik). Chris Bailey vroeg het publiek om er mee op te houden wegens het gevaar voor electrocutie. En ja hoor, daar volgde nog een beker bier. De bassist of gitarist stapte daarop het podium af, verkocht de gooier een ferme oplawaai en stapte weer het podium op. De band speelde ondertussen gewoon door. Niks aan de hand. Zo gemakkelijk kwam Lange Frans er met dat ijsblokjes incident niet vanaf

avatar van Oldfart
Dat waren nog eens tijden !!

Jan Wessels schreef:

Ik heb The Saints ook rond die tijd in Vera gezien, maar herinner het me incident niet. Wel dat die jongens spelen konden!

lebowski schreef:

Ik heb het nog eens nagevraagd bij twee vrienden die toen mee waren en zij konden zich dit ook nog herinneren. Misschien dat ze er vaker zijn geweest?

Jan Wessels schreef:

Dat zou best kunnen, maar ik sluit zeker niet uit dat het mijn geheugen is . Het waren ruige tijden

avatar van Jan Wessels
Intussen net de cd aan het beluisteren. Mijn wish-list is er weer eentje kwijt! Prachtige cd, mooie ballads en ook het ruigere werk is top. 4,0
Toevallig ook nog Kowalski en The Gunclub gezien in Vera? Memorabele optredens!

avatar van Oldfart
Mijn favoriete Saints album; eigenlijk een must-have, hoewel een ieder dat natuurlijk zelf moet weten. Maar je mist wel veel als je dit en ander werk van Kuepper niet kent.

Na meer dan 20 jaar staat dit album nog steeds als een huis. Netjes en dus nog steeds zowel op LP, als weer op mijn mp3 speler.

avatar van Snakeskin
Veel beter dan het summiere aantal berichtjes hier doet vermoeden. Een schoonheid van een plaat.

avatar van lebowski
Stem een half punt verhoogd, kan echt geen zwak nummer ontdekken. Hoe een amalgaam aan invloeden toch een geweldige eenheid kan zijn. 4,5*

avatar van wibro
Toen ik dit album kocht in 1985 wist ik niet dat The Saints oorspronkelijk een punkband waren en dat hun eerste album dateerde uit het jaar 1977. Altijd destijds gedacht dat "All Fools Day" hun eerste abum was. Zou ook wel een beetje te mooi zijn geweest, want laat ik het maar gelijk zeggen; dit album is eerste klas rockmuziek, niks punk dus, maar rock met een hoofdletter. Een zwak nummer heb ik op dit uitstekend album niet kunnen ontdekken. Hoogtepunten voor mij zijn de opening 'Just Like Fire Would', voorts 'Love or Imagination' en ten slotte dat nummer waar de vonken van afvliegen 'Temple of the Lord'. Misschien toch voor de aardigheid het debuut album uit 1977 van deze band maar eens gaan beluisteren, maar of ik dat net zo goed vind als dit album betwijfel ik ten zeerste.

avatar van deedee
Mooi voor de Saints en Chris Bailey dat Springsteen Just like fire would heeft gecoverd op zijn nieuwe album. Het zal Chris ongetwijfeld wat royalties opleveren. Enige extra aandacht voor Chris/Saints levert het helaas niet op. Onterecht volgens mij want op dit album laat Chris horen dat zijn uitvoering nog altijd superieur is aan die van Springsteen. Alleen zijn geweldige stemgeluid al.

avatar van Jan Wessels
Even een half sterretje erbij gedaan. Wat blijft dit toch een mooi album, luisterde net het album weer eens even en was helemaal stil van het prachtige Blues on My Mind en All Fools Day. Jammer dat deze band relatief zo onbekend is gebleven, ze verdienen veel meer credits.

avatar van Echo01
Was dit album even vergeten, maar bij toeval trok ik deze geweldige cd uit mijn kast toen ik eigenlijk op zoek was naar een ander album.

Jee, wat is dit een mooi album van The Saints, zo luidde mijn reactie na het opnieuw beluisteren van dit album. Met name het prachtige koperwerk dat door de songs heen is gesponnen, smeedt het album, vol met diverse muzikale genres, tot één mooi geheel. Ja, in zeven jaar tijd bleken The Saints te zijn gegroeid van een rammelend punkbandje in een heuse wereldband. Blij dat ene Bruce Springsteen dit ook hoorde en in 2014 'Just Like Fire Would', een van de nummers van dit album, coverde voor een studioalbum van hem. Hij heeft gelukkig nog 11 andere songs over voor zijn volgende studioalbums... Wat een mooie plaat!