Tim Finn - The Conversation (2008)

Nieuw-Zeeland
Label: EMI

1. Straw to Gold (3:57)
  2. Out of This World (3:01)
  3. The Saw and the Tree (4:04)
  4. Slow Mystery (4:00)
  5. Rearviewmirror (3:43)
  6. Only a Dream (2:30)
  7. Fall from Grace (2:42)
  8. Invisible (3:51)
  9. Snowbound (2:57)
  10. Great Return (3:02)
  11. Imaginary Kingdom (3:17)
  12. Forever Thursday (2:57)
  13. More Fool Me (3:42)
avatar van rkdev
Op verzoek van Ad Brouwers deze cd toegevoegd en op aanraden beluisterd op de MySpace van Tim. Klinkt erg goed. Mooie nummers en eenvoudig begeleid. Zoals ik een 'Finn' graag hoor dus !

Maar, is dit album alleen in Nieuw Zeeland en Australie uitgekomen ?

Dit album komt absoluut in mijn top 10 van dit jaar, of er moeten nog 10 nog grotere wereldwonderen uit komen. Opgenomen in Auckand, Nieuw Zeeland is Tim met vrienden de studio ingedoken om een acoustisch album op te nemen. Het resultaat is verbluffend. !3 zeer mooie, melodieuze tracks. De een nog mooier dan de ander. Mijn 3 favo's zijn Out Of This World, Great Return en Imaginary Kingdom. Maar eigenlijk de andere 10 tekort. De nummers zijn te horen op My Space. Voor zover ik weet, komt deze cd niet in Nederland uit, maar via djarends muziekzaak heb 'm laten importeren. ( Hij vond hem ook erg mooi). Dus alle Crowded Housefans, Tim, maar ook de Neil Finn fans ga dit luisteren. Zulke mooie ingetogen, acoustische, melodieuze albums komen maar héél zelden uit

Father McKenzie
Bedankt voor de tip, Ad, ik had er geen weet van dat er nieuw werk van Tim Finn was. Eigenlijk ben ik méér Neil Finn fanaat, maar Tim heeft in het verleden ook al puike werkjes afgeleverd.
Ik denk dat ik hier eens achteraan ga!

@ Father, ik heb 'm dubbel, dus als je 'm echt goed vindt valt er wel een mouw aan te passen. Een maat van van me had ik tijdens een borrel gevraagd die cd te bestellen, terwijl djarend nog niet wist of en wanneer hij hem zou binnenkrijgen. Resultaat: Nou heb ik 2 keer.

Muziek voor bij de open haard. Romantisch, meesterlijk, oorstrelend. The Great Return, je gaat bijna huilen van geluk. Waarom brengt de platenmaatschappij (Capitol/EMI) deze in godsnaam niet uit in Nederland. Ze doen er de Finn-fans goed tekort mee, en het meest TIM Finn, zelf, wat een muzikant!!!!

avatar van rkdev
Zoals ik al eerder heb laten blijken ben ik een groot fan van Tim's broer Neil. Ook het werk dat die 2 samen hebben uitgebracht vind ik prachtig.
Tim solo kon me echter nooit zo bekoren.

Totdat ik zijn vorige plaat hoorde (Imaginary Kingdom) en overstag ging. En ik moet zeggen, deze is zelfs nog beter !!
Nu met terugwerkende kracht toch de rest maar eens beluiseren...

rkdev schreef:

Nu met terugwerkende kracht toch de rest maar eens beluiseren...
Dat is een heel goed idee. Er gaat een wereld voor je open. Ik heb mijn mening over wie de beste was van de 2 broertjes al bijgesteld. Tip: beluister Say It is So en Feeding The Gods. Tjonge, wat zijn die goed.

Zo stevig, experimenteel en psychedelisch als Say It Is So is, zo ingetogen, loepzuiver en melodieus is dit album. En weer zijn MuMe leden afwezig. Bezig met het ruzieën over allerlei andere albums. Eén verzachtende omstandigheid kan zijn dat dit album alleen via import te krijgen is. Maar ik snap er werkelijk niets van dat dit album geen aandacht krijgt. Ik ga geloven dat ze in Australie en Nieuw Zeeland echt meer verstand van muziek hebben. Tja, jammer!!!

avatar van djarend
Idd, ik ben niet zo'n devote fan, heb wel alle crowded house cd's thuis staan, behalve hun " comeback" album en verder niets van de broetjes Finn maar vind dit toch ook weer een mooie cd, all diverse keren gedraaid en hoop toch echt dat Capitol/EMI besluit de cd een internationale release te geven,

avatar van Arrie
Ik vind het ook een erg mooi album. Ik hou erg van Crowded House, en Neil Finn solo vind ik iets minder, maar ook redelijk. Van Tim Finn kende ik echter nog niks, behalve zijn hitje Fraction Too Much Friction. Ik besloot deze eens te luisteren, en blijkbaar is Tim ook een erg goede songschrijver. Ik moet hem ook maar eens met terugwerkende kracht gaan ontdekken. Alleen dat openingsnummer al, prachtig! Ook Snowbound en Imaginary Kingdom zijn favorieten. Maar dit album staat gewoon vol met mooie liedjes!

Out Of This World en The Great Return, zijn gewoon wereldnummers, maar niemand wil aan dit album. Net als djarend snap ik niet waarom deze cd niet Europa gereleased wordt. Er staat werkelijk niet één zwak nummer op.

avatar van Kokuil
Ik kan er kort over zijn. Hij kabbelt me te veel. Wekt de indruk dat ie op een namiddag in elkaar is gedraaid. 'T is niet slecht, maar het blijft gewoon niet hangen. Recensenten schrijven dan meestal dat ie urgentie mist
Met afstand de zwaktste TF-plaat van pakweg de afgelopen 10 jaar.

avatar van djarend
@ kokuil, vandaar dat ik alleen maar 4,5 en 5 sterren waarderingen zie, hij is gewoon zwak,

avatar van rkdev
Net weer eens opgezet: wat is "The Saw and the Tree" toch een briljant mooi nummer zeg ! Waarom heeft niemand het daar over ...?

Onbekendheid van dit album, dat zal het wel zijn. Er zijn weinig albums zo subtiel en met zorg en liefde gemaakt, als deze, door Tim Finn en wat vrienden. Iedereen (op kokuil na dan) staat versteld van de schoonheid van dit album. Maar ik ga mezelf niet nog een keer herhalen, ik heb mijn best gedaan dit album onder de aandacht te brengen bij onze MuMe-vrienden. rkdev, jij hebt in ieder veval die schoonheid wel ontdekt.

avatar van rkdev
Blijkbaar komt er deze maand een nieuw album van de man uit, genaamd "The view is worth the climb".
Op z'n Myspace pagina ( Muziek van Tim Finn | Gratis luisteren en downloaden - myspace.com ) is het erg mooie nieuwe nummer "Going Going Gone" te beluisteren.

En hier nog wat meer info, en nog een nummer "Certain Way":
Marbecks » The View is Worth the Climb - Tim Finn - marbecks.co.nz

avatar van rkdev
Het heeft even geduurd, maar vandaag dan eindelijk mijn fysiek exemplaar van dit album binnengekregen voor een betaalbare prijs. Lang niet meer gehoord, dus Zometeen maar weer even genieten van deze plaat.

avatar van milesdavisjr
De eigenzinnige broer van Neil Finn levert altijd degelijk werk af. Waar Neil met name in zijn werk met Crowded House minder spannend materiaal de wereld in slingerde zocht Tim wat meer de grenzen op van het muzikale spectrum. Niet wereldschokkend of heel vernieuwend maar soms net even wat meer avontuur dan zijn broertje. Ik vind Tim echter niet een sterke zanger, en elke keer een album afluisteren wordt dan een lange zit. Jammer want met zijn songwriters talent is niks mis. Daarnaast mis ik op dit album ook wel hier en daar de creatieve ingevingen wat zijn vorige albums kenmerkte. Nee, deze plaat zal niet veel rondjes draaien bij mij.