Anne Soldaat - In Another Life (2009)

Label: Excelsior

1. Runaway (4:25)
  2. Pray for Delay (4:14)
  3. Born to Perform (4:04)
  4. Teenage View (2:58)
  5. Mr. Randalph (3:27)
  6. Birdfights (3:25)
  7. Mother of a Lie (3:32)
  8. Rubitin (3:49)
  9. Going South (3:39)
  10. Pillow Talk (5:03)

met Christy Hindenlang

11. Seven (1:54)
avatar van rkdev
Ben het helemaal met de post hierboven van Cor eens. Wat een prachtalbum heeft Anne gemaakt, en wat een schande dat dit zo'n beetje aan heel Nederland voorbij gaat. De plaat heeft een sixties sfeer en staat vol van verschillende stijlen, maar altijd liggen de nummers lekker in het gehoor. Ook Anne's stem is erg aangenaam.

uilenei
"Runaway" roept bij mij associaties op van "Expecting to FLy " van Buffalo Springfield. Prachtig nummer en een evenzo prachtig album. Vanaf de eerste luisterbeurt een week geleden niet meer uit de cd-speler geweest.

avatar van Thomzic
Wie zegt dat we in Nederland geen mooie muziek meer kunnen maken? Hier het bewijs. Prachtig album.

prachtig album. anne soldaat je bent een legende

James Sawyer
Anne Soldaat - In Another Life (2009)

Één van de weinige Nederlandse artiesten die ik nog wel er eens op zet. Jammer dat artiesten als Anne Soldaat, Tim Knol of Stevie Ann zo weinig airplay krijgen en we dood gegooid worden met rotzooi van Guus Meeuwis, Jan Smit of Nick & Simon terwijl er in Nederland dus wel degelijk erg goede en degelijke muziek gemaakt wordt, maar dan niet van laatst genoemde artiesten.

Mijn favoriete nummers van het album zijn 'Runnaway', 'Born to Perform', 'Birdfights', 'Rubitin', 'Pillow Talk', en 'Seven'
Het nummer Pillow Talk met de Amerikaanse zangeres Christy Hindenlang is misschien wel het mooiste nummer van de cd. Werkelijk waar een prachtig breekbaar nummer.

Was deze cd laatst op mijn gemakje aan het luisteren toen mijn vriendin binnen kwam lopen bij het nummer 'Born to Perform'. Ze zei vervolgens 'Hey, dit nummer ken ik nog niet van 'Simon & Garfunkel' / 'Paul Simon'. een groter compliment kan deze Anne Soldaat denk ik niet krijgen. Uiteraard zit er een verschil tussen die twee ras artiesten en Anne Soldaat maar dacht toch even, hey inderdaad, het lijkt wel wat op 'Simon & Garfunkel'. Kortom een erg mooie cd die ik nog vaak zal draaien.

avatar van pejo
Blijft prachtig, ook na de inmiddels vele luisterbeurten.

avatar van steven
ik denk dat ik dit ga beschouwen als een grote klassieker in de nederpop , ik raak maar niet uitgeluisterd. zoiets als born to perform is wel zowat haast een perfect popliedje. Het is allemaal super dat ie lekker met Tim Knol aan het spelen is , maar ik zou er wat voor over hebben om hem nog zo'n kunststukje te zien flikken.

legendarische plaat

avatar van Philipstown
steven schreef:
ik denk dat ik dit ga beschouwen als een grote klassieker in de nederpop

Zit iets in: ik keer er ook pakweg anderhalf jaar na de release nog regelmatig naar terug. Plaat krijgt voor mij steeds meer waarde. Ik heb hem alleen nog maar digitaal (wel legaal, hoor!), maar ik denk dat ik de vinylversie maar eens ga aanschaffen.

Visionary
Lekker album. Ben het zeker met de users hier boven mij eens dat dit een klassieker in de Nederpop is. In mijn ogen zelf het beste album van Nederlandse bodem. Het wordt tijd voor een nieuw album van Anne.

avatar van Madjack71
Een prima album van nederlandse bodem, dat halverwege zo na Birdfights naar mijn gevoel wat inzakt en niet direct de sfeer van de sterke opener Runaway weet op te roepen.
Vind het wel goed maar zeker geen klassieker in de nederpop, daar ontbeert het voor mij toch nog iets te veel aan spanning en een eigen smoel.

avatar van the weaver
goed nieuws , anne zit -zat in l.a met jason voor een vervolg van deze sublieme cd

avatar van IntoMusic
Wat een fantastisch album is dit toch. Laat de opvolger maar komen!

Pillow Talk...

Erg fijne plaat! Luister graag naar nummers als Born To Perform, Mr Randalph en uiteraard Pillow Talk! Heerlijke luistercd. Ik kijk uit naar het vervolg!

avatar van Ronald5150
De feiten: Anne Soldaat is een fantastische liedjesschrijver. Anne Soldaat is een fantastische componist en Anne Soldaat is een fantastische gitarist. Alles komt samen op "In Another Life", zijn eerste plaat onder zijn eigen naam. Soldaat gaat al de popgeschiedenisboeken in als partner in crime van Daryll-Ann en hij maakte ook al eens een plaat onder de noemer Do-The-Undo. De eerste vijf nummers van "In Another Life" klinken vooral dromerig. Heerlijk om jezelf in te verliezen. Echte luisterliedjes. Dan gaat het tempo wat omhoog en klinken de liedjes wat gewaagder. Er is dan ook meer ruimte voor het gitaarspel van Soldaat. Aan het einde van de plaat komen de luisterliedjes weer terug met "Pillow Talk" als een van de hoogtepunten. Anne Soldaat levert met "In Another Life" een mooie gedoseerde plaat af die al zijn talenten etaleert.

avatar van thetinderstick
Ik ben niet heel bekend met het werk van Daryll-Ann of Anne Soldaat, maar dit is echt een prachtige en afwisselende plaat.

'In Another Life' opent voorzichtig met het ingetogen 'Runaway'. Daarna volgen meteen twee hoogtepunten 'Pray for Delay' en 'Born to Perform'. Catchy ambachtelijke pop. In een rechtvaardige wereld waren dit hits geworden. Anne vat in 'Born to Perform' mooi samen hoe hij zichzelf ziet als artiest:

I dreamed I was like Freddie Mercury
But sure he was one of a kind
I can’t lie, I can’t fake
Guess I’m more like Nick Drake
Not the worst you can find

De plaat bevat ook sterke uptempo nummers als 'Teenage View', 'Mr Randalph' en 'Rubitin', en prachtige ballads als 'Birdfights' en vooral het duet 'Pillow Talk' met Christy Hindenlang. 'Going South' is zelfs een beetje groovy en weer een hoogtepunt. En dan de mooie ingetogen afsluiter 'Seven', geschreven voor zijn dochter. Wat mij betreft is deze plaat inderdaad een klassieker uit de nederpop. 4*

Bij Seven moet ik als vader van twee jonge dochters altijd wel een traantje wegpinken...

avatar van Frenz
Leuk om te ontdekken dat het niet stopt bij Daryll-Ann, dit album sluit er naadloos op aan.

Mooie liedjes, een stem die me ligt en qua vakmanschap helemaal oké.