Candy Dulfer - Funked Up! (2009)

Alternatieve titel: Funked Up & Chilled Out

7. Cruise Control (4:23)
  8. Finger Poppin' (4:21)
  9. True & Tender (3:52)
  10. On & On (4:37)
  11. Roppongi Panic (4:05)
  12. N.J. Turnpike (4:18)
  13. Bliss 2 This * (4:20)
  14. Still I Love You * (4:11)
  15. Anything You Need * (4:26)
  16. Smoovgroove * (5:46)
  17. Ambiente * (3:43)
  18. In Deep * (3:52)
  19. Tambores * (3:25)
  20. Supernatural * (3:33)
  21. Oda Al Vino * (2:47)
  22. Sunrise * (4:14)
avatar van IntoMusic
Leuk nieuw album, die twee versies kent: bovenstaande dubbel-cd en alleen de cd Funked Up. Candys is wel constant om vanaf 1993 elke 2 jaar een album uit te brengen. Wat daarin wel opvalt is dat de verassing qua stijl niet hoog meer is. De eerste cd is (logisch) meer funck en uptempo, waarbij de 2e cd meer in mijn verlengde ligt: lekker slow-move muziek voor de zondagavond .
Ter info: volgens mij gaat ze voorlopig niet touren door Nederland, want ze gaat Rusland voor het eerst aandoen (aldus afgelopen week in DWDD bekendgemaakt).

avatar van vigil
Nou op 24 april in de Boerderij te Zoetermeer staat ze anders gewoon hoor.

Ik vind overigens de 2de disc ook beter.

avatar van Arrie
Verenigde Staten? Ze is toch Nederlands?

vigil schreef:
Nou op 24 april in de Boerderij te Zoetermeer staat ze anders gewoon hoor.
En de toegangskaarten zijn al in huis..... Niet de 24e maar de 23e april treedt Candy op in De Boerderij. "Funked Up & Chilled Out (2009)" zal ongetwijfeld weer een goed Candy album zijn. Ik heb het in de Boerderij al een paar keer meegemaakt dat de optredende artiest na afloop in halletje voor de concertzaal eigen albums signeerde. Daarom wacht ik met kopen van "Funked Up & Chilled Out (2009)" tot de 23e. Hopenlijk signeert Candy ook haar nieuwste album in Zoetermeer .

avatar van IntoMusic
He leuk, dat wist ik dus nog niet dat ze toch optreedt. Het zal dan wel voordat ze naar Rusland afreist. Helaas kan ik in April niet, dus blijft het bij mij op dat ene bezoek in Nighttown ergens in de 90'er jaren.

@ Arrie: ik heb dit album opgevoerd en Verenigde Staten slaat op de platenmaatschappij Heads Up. Althans, daar staat onder "Cleveland".

IntoMusic schreef:
IntoMusic, mag ik je een welgemeende tip geven? Live optredens van Candy op DVD zijn voor een appel en een ei te koop. Loop eens binnen bij je plaatselijke platenboer zou ik zeggen .

avatar van FunkStar
Lekkere dubbelaar! CD 1 is een cd met allemaal funky uptempo nummers en CD 2 met laidback nummers.

Ik moet zeggen dat ik meer met CD 1 heb. Daarop klinken de nummers lekker fris en funky! Favorieten zijn Step Up, Be Cool, Finger Poppin en de nieuwe single First In Line!

De hoes is ook helemaal top!!

FunkStar schreef:
Ik ga voor cd 2. Heerlijk rustige nummers. Maar voor de duidelijkheid: cd 1 is ook zeker niet slecht. Al met al biedt Candy met "Funked Up & Chilled Out (2009)" voor elk wat wils. 4****

avatar van okaysjon
Je moet haar niet horrrrren praten, maar tjonge jonge wat kan die griet toeteren.
Ik heb haar in de 90's 2 keer live gezien in het Paard in Den Haag, en vanaf die tijd ben ik liefhebber van haar muziek.
heerlijk funky en smooth op zijn tijd.
Haar vader is ook zo'n virtuoos