Caesar - Leaving Sparks (2000)

Label: Excelsior

8. Acid Years (2:32)
  9. Joy Dim (3:12)
  10. Dogs (3:15)
  11. Meat (4:33)
  12. Right from Wrong (2:56)
Mooiste plaat van het leukste bandje in Nederland. Niemand kan zo mooi vals zingen als Roald...

Bob Cremers
Deze album een 3 waard

avatar van ðe waan
Hoe een leuk gitaarbandje zich lelijk kan vergalopperen aan haar pretenties.

avatar van ariedirk
Dit is en beetje het buitenbeentje van caesar. Hij verschild erg van sound als je kijkt naar de rest. Dit komt waarschijnlijk ook door de productie die in handen was van Steve Albini.

Ik vind het misschien wel de beste van caesar, er staan een paar ontzettend lekkere nummers op zoals spain, ana normaly, prince valium en meat zijn echt van topniveau.

Geef deze plaat wat tijd en ontdek de magie van de prachtige songs met de 'bijzondere' zang, De zang van Roald geeft echt de charme van deze band en de afwisseling wordt precies goed gehouden doordat sommige nummers door Marit worden gezongen.

avatar van Ludo
beste plaat van Caesar, groots in zijn reiken naar, nou ja, iets groots. (ik denk niet dat de band zelf wist wat precies) het heeft eigenlijk wel de Belgie-sound van Zita Swoon en had wat meer bejubeling verdiend.

avatar van heartofsoul
Dit album vond ik onlangs in een kringloopwinkel, op cd. Helaas ontbrak de inlay, zodat ik maar even heb gegoogeld voor de verlangde informatie. De zang (Roald van Oosten is de leadzanger) vind ik het zwakke punt van dit album (relatief dan), maar het album in zijn geheel heeft me zeer verrast. Lekker stevige productie, prima liedjes en verrassende instrumentatie. Het electronisch orgel bijvoorbeeld, de Philicorda viel me bijvoorbeeld op. Weliswaar is dit album alweer 19 jaar oud, maar ik wilde toch nog, al is het alweer een tijdje geleden dat dit album uitkwam, mijn positieve indruk toevoegen aan sommige zuinige reacties alhier en elders. Ben ook wel enigszins nieuwsgierig geworden naar de voorgaande albums.

avatar van jorro
Destijds was dit album een kleine hype. Goede recensies ook. En dus in de jaarlijst Oor van 2000 hoewel dat op een bescheiden 60e plaats is.
Ik draai dit album nog regelmatig en zet Prince Valium dan altijd wat harder. Acid Years vind ik dan weer het minste nummer op het album.
Maar over het geheel genomen blijven de 4* nog wel even staan.