Passion Pit - Manners (2009)

Pop / Electronic
Label: Frenchkiss

1. Make Light (4:56)
  2. Little Secrets (3:58)
  3. Moth's Wings (4:16)
  4. The Reeling (4:47)
  5. Eyes as Candles (4:03)
  6. Swimming in the Flood (4:57)
  7. Folds in Your Hands (3:38)
  8. To Kingdom Come (4:07)
  9. Sleepyhead (2:54)
  10. Let Your Love Grow Tall (3:32)
  11. Seaweed Song (4:25)
avatar van Yamato
Ik ben verbaasd dat hier nog niet op is gestemd, omdat de leak die circuleert van lage kwaliteit (192 kbps) is wacht ik zelf liever tot de officiele release maar ik ben wel erg benieuwd of men hier vind dat het debuutalbum de verwachtingen waarmaakt.

avatar van sydbarrett
Wat zal ik er van zeggen...
Het is een zeer zoetsappige plaat, die het midden houdt tussen Lo-Fi-Fnk, MGMT en soms Justice. Heel erg catchy, misschien soms wat té en dan gaat het net over de top. Maar er zitten ook zeker prachtige nummers tussen.
De score zit nu nog een beetje tussen de 3 en 3,5 ster in, maar ik heb het album 't voordeel van de twijfel gegeven.

dus: 3,5 ster.

elrayo
Hun EP was in ieder geval van een hoog niveau, ben benieuwd naar dit album!

spherepeer
na de eerste luisterbeurt vind ik het echt een heel fijn album. Heel catchy en vrolijk. Voorlopig:

khonnor
geweldig leuke plaat. opzwepend, vrolijk, dansbaar,.... echte zomerplaat

Hoezeer ik het ook een geweldig album zou willen vinden, dat vind ik het helaas niet. Een aantal leuke songs die duidelijke singlepotentie hebben, maar teveel filler. De eerste helft van de plaat is prima te verteren, maar het zakt wat dat betreft dus, buiten (uiteraard) "Sleepyhead" om, een beetje in. Ik kom voorlopig niet verder dan een zesje in ieder geval.

Het blijkt maar eens te zeer dat het niet zo makkelijk is om in dit genre een plaat te maken die over de gehele linie blijft boeien. Retrospectief laat dat alleen maar zien wat voor een wereldprestatie voor mij Cut Copy vorig jaar geleverd heeft

Hoe meer van deze net niet platen, hoe meer In Ghost Colours een klassieker wordt.

Het is écht hele leuke muziek. Heel vrolijk, heel zomers en Sleepyhead. De 'Kids' van 2009, stond hier ergens. Ik ben het daarmee eens.

avatar van Sound
Heb net de CD besteld na de hele dag al het album op repeat gezet te hebben. zelden zo relaxed gewerkt met een koptelefoon op en al zal er vast wel wat op aan te merken zijn en lijkt het hier en daar op een synthpop versie van MGMT/Empire of the Sun, ik kan er geen genoeg van krijgen.
De opener 'Make Light' is een behoorlijke knaller ondanks het zoete lieve geluid.
Daarna een lekker breakbeat achtige/Calvin Harris-Daft Punk 'Little Secrets' met kinderkoortje door het refrein.
Vervolgens 'Moths Wings' en met name 'The Reeling' als juweeltjes op deze plaat. Vooral de intro van The Reeling is echt super.
Dan 2,5 nummer die wat minder zijn alhoewel 'Folds in Your Hands' tegen het einde aan toch wel weer erg goed is.
Dan weer iets minder noemenswaardigs gevolgd door het ongelooflijk chille zweverige 'Sleepyhead' De stem wordt soms iets TE maar desondanks een geweldig geluid.
Daarna nog 2 afsluiters die niet echt blijven hangen, maar tegen die tijd ben ik al lang in de wolken en begint ie weer van vooraf aan.

avatar van midnight boom
Coole cd die zowel p hot chip als op mgmt lijkt, maar toch zijn eige stijl heeft!

avatar van TaraB
Dit is wel leuk voor een paar nummertjes, maar na het hele album geluisterd te hebben had ik er schoon genoeg van. Leuke vrolijke indie electro liedjes met een geinig hoog (na een tijdje erg irritant) stemmetje. Soms wel erg herkenbare melodien, het is zeg maar niet erg origineel. In sommige nummers doet dat stemmetje zelfs denken aan zo'n R&B softie waar m'n broertje naar luistert... niet erg positief.

avatar van kaztor
The Reeling = single van het jaar, wat mij betreft.

avatar van Petterson
Inderdaad zeg, nu al een klassieker.

Beetje snoepje van de week, deze cd. Nu nog wel leuk maar wordt snel minder en zal zeker nooit een evergreen worden.

Vrolijke CD vol leuke deuntjes. Sterke meezingende melodieën blijven de belangrijkste basis, en daar is bij dit album zeker geen gebrek aan!

avatar van De Daniël
Sleepyhead, daar moet ik echt even een diepe buiging voor maken.

avatar van vlsander
Buiten Moth's Wings vind ik dit gewoon irritante muziek :s

avatar van shylaa
Erg vrolijke cd. Doen ze iets nieuws? Nee! Klinkt het goed? Ja!

avatar van ShocknSurprise
Inderdaad een vrolijke CD, maar verveeld mij, net zoals Chunk of Change, erg snel.

avatar van Pronk
ik heb net sleepyhead gehoord in de nieuwe trailer van little big planet 2 klonk goed ik ga nu deze album even beluisteren ^^

avatar van Maiky
De Stripped Down Version van Sleepyhead is ook erg mooi.

Ook op het nummer gekomen via LittleBigPlanet 2. Dit mag van mij echt vaker gebeuren, van die oh zo leuke, relatief onbekende liedjes in games. Zo hoor je nog eens wat. Ik ga eens wat meer van Passion Pit luisteren.

catchy, vrolijk en 2x luisteren saai en live zijn ze verschrikkelijk! Sleepyhead als hoogtepunt.

avatar van ecktepatrick
Word automatisch vrolijk van dit album mooie cover btw

rabbit
Ik heb 't eigenlijk altijd maar een vreemde hoes gevonden. Past totaal niet bij de muziek vind ik. Mooi? meh..

avatar van Shinobi
Het klinkt weer erg zoetsappig en eigenlijk is dit album maar voor een paar liedjes leuk. De overmatige vrolijkheid is soms iets teveel van het goede. Kan erg snel vervelen.

2,5 Sterren.

avatar van ArthurDZ
Op zich een goed album. Lekker vrolijke muziek, met hier en daar echt prachtige melodieën.

Wat deze plaat voor mij echter de nek omdraait, is de neiging van de band om het bombastische, het lompe op te zoeken. Het gaat er soms zo over qua zang, of qua vrolijkheid, dat het op mij een averechts effect heeft.

Kortom, geen plaat die ik snel nog eens ga opzetten. Deze muziek werkt denk ik sowieso beter in kleine doseringen. Af en toe eens los To Kingdom Come of The Reeling opleggen, zie ik mezelf wel nog doen.