Siouxsie & The Banshees - The Rapture (1995)

Label: Polydor

1. O Baby (3:21)
  2. Tearing Apart (3:22)
  3. Stargazer (3:15)
  4. Fall from Grace (3:44)
  5. Not Forgotten (4:45)
  6. Sick Child (4:50)
  7. The Lonely One (3:30)
  8. Falling Down (2:53)
  9. Forever (4:05)
  10. The Rapture (11:32)
  11. The Double Life (4:11)
  12. Love Out Me (4:44)
Als album vind ik het een vlak en saai geheel.
Maar er staan een aantal hele mooie (en interessante) nummers op.
Met name Forever.
Tegelijk zweverig en depressief realiseren dat voor altijd niet bestaat.

Kid A(cid)
Hmm... 't is misschien ietwat vlak en saai, maar het heeft wel wat. Not Forgetten vind ik één van de sterkere momenten, zeker tof, maar ik ga (nog) niet hoger dan *3,5.

Kid A(cid)
De hoekige, stompende post-punk is het beste op dit album, de lichtvoetige wavepop had er wat mij betreft afgegooid kunnen worden. Helaas zijn die nummers wel in de meerderheid...

Graveyardscene
Spijtig dat Siouxsie and the Banshees uitdoofde als een kaars... Post-punk / new wave en de jaren 90 is geen goede combinatie zo blijkt, op Depeche Mode na dan!

Toegankelijk, huppelend geheel.
Een beetje Friday I’m In Love van The Cure, maar dan in het kwadraat.
Siouxsie klinkt hier zelfs wat als de jaren 90 Cocteau Twins.
Muzikaal lijkt het vooral in het begin alsof Vince Clark (Depeche Mode, Yazoo, Erasure) en Wayne Hussey (The Mission, Sisters Of Mercy) samen verantwoordelijk zijn geweest voor de productie.
Het blijkt dat ze hier zelf verantwoordelijk voor zijn geweest, met hulp van John Cale (Velvet Underground).
Af en toe hoor je nog wat terug uit hun Join Hands, Juju en Kaleidoscope periode ( Not Forgotten).
Met het The Stone Roses achtige The Lonely One klopt het ritme wel, maar slaat ze de plank volledig mis.
Het Enya achtige Forever is samen met Not Forgetten het hoogtepunt van The Rapture.
Verder een prima album, ik hou gewoon erg van de stem van Siouxsie, al speelt ze hier behoorlijk op safe.

avatar van luigifort
Aardig album ja. Forever hier ook fave

Inderdaad niks mis mee. Ietsje minder dan de voorganger wellicht, maar in glittertjes uit zich dat niet op deze site.

Zit momenteel helemaal in mijn Siouxsie periode

avatar van johan de witt
Ik hoor hem nu pas voor het eerst
Bevalt me meer dan ik ooit verwacht had, blijkbaar.
Erg fijn album.

avatar van luigifort
Is er een speciale reden dat je 'm nu beluistert ofzo?

avatar van johan de witt
Eigenlijk niet, kwam O Baby tegen bij m’n Discover weekly
Maar valt mooi samen met mei en juni idd